Négy kerékkel a Földön – Skoda Superb Scout 2.0 TDI 4×4 DSG teszt

Aligha kívánhatnánk felkészültebb családi autót a Superb szabadidő-autós kivitelénél.

null

A Škodától már megszokhattuk, hogy olyan típusokat dob piacra, melyek a vevők igényeinek esszenciáját képviselik. Ésszerű márkaként senki sem várja el, hogy trendformáló legyen, és éppen ez ad lehetőséget a cseheknek arra, hogy a Volkswagen-konszern polcairól válogatva ideális autókat kínálhassanak. Ehhez még akkor is tartják magukat, amikor a csúcsmodellen dolgoznak, a Superb ugyanis üzleti autó létére hasonlóan racionális választás, mint akár egy Octavia vagy egy Kodiaq. Jelenleg abban a szerencsés helyzetben van, hogy az éppen futó generáció legalább olyan mutatós, mint az aktuális Passat, sőt, a frissítés után még közelebb került egymáshoz a két leginkább összemérhető gyártmány. A Škoda úgy vonzó és elegáns, hogy meg sem próbál sportosnak látszani, ami nem mondható el a Volkswagenről.

Akárcsak az Audi hasonló típusainak, a Superb-nek is nagyon jól állnak a terepes kiegészítők, sőt, ami az összképet illeti, hasonlóan értékes autó benyomását kelti, mint prémiumtestvérei. Nyoma sincs megosztó részleteknek, a Scout feltűnésmentes, ízléses formatervet kapott. Ez igaz az utastérre is, amely nem a legutolsó Škoda formanyelv alapján készült, és a famintás betét is a terepes modell velejárója, de olyan harmonikus az összkép, hogy nincs okunk panaszra. A konzervatív elrendezésű belső – akárcsak maga a Superb – azokat a felsőkategóriás autókat idézi, melyek high tech megoldások helyett még műszaki fejlettségüknek, illetve funkcionális felépítésüknek köszönhetően váltak fogalommá. Mint például a Mercedes W124-es szériája, melynek a Škoda már nemcsak a hűtőrácsa, hanem a kardánboxa előtt is tiszteleg.

A Scout sem látvánnyal, hanem célszerűséggel nyűgözi le vásárlóit. A karosszéria impozáns méretei az utastérben sofőrös limuzinokat megszégyenítően bőséges hátsó lábteret és hatalmasnak bátran nevezhető csomagtartót jelentenek, de minden dimenziójában nagyvonalú odabent a helykínálat. Gyakorlatilag tökéletes az ergonómia, ideális az üléspozíció, kényelmesek és jól tartanak az Alcantara kárpitozású (519 430 Ft) ülések. A műszerfal-kialakítás példaértékű, a gombok és kapcsolók elhelyezése a Volkswagen jó szokását idézi. A nagy központi kijelzőre ugyan már csak érintőgombok kerültek, a szellőzés hagyományos kapcsolókat kapott, és az a gombsor sem okoz fejtörést, amelyet a DSG-váltó karja mellett kétoldalt helyeztek el. Csak a gyújtáskapcsoló helyére beépített indítógomb lóg ki az átgondolt részletek sorából, viszont a LED-es visszajelzőkkel szépen oldották meg a szabálytalan alakú műszeregységbe épített téglalap alakú digitális kijelző (166 370 Ft) elhelyezését. Az éles képet adó, jól olvasható, tetszés szerint variálható elrendezésű műszer a legmodernebb részlet ebben a praktikusnak szánt autóban, és ez sem a mára megszokottá vált látvány, hanem a funkcionalitás miatt éri meg az árát.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Parancsnoki híd – Audi Q7 50 TDI quattro teszt

A Q7-esben minden megvan, amiért az óriási szabadidő-autókat szeretni és elutasítani is lehet. Lágyhibrid hajtáslánccal próbáltuk az átdolgozott kiadást – írja az automotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.