Brit tálalás – Jaguar szabadidő-autó teszt

A rivális márka egyik komoly kihívója a potens dízelmotorral próbára tett Jaguar.

null

Nyugodtan mondhatjuk, hogy az F-Pace üdítően más, mint a német ellenfelek, büszkén viseli a márkára jellemző aktuális, meglehetősen karakteres jegyeket. Bár ez a Jaguar első szabadidő-autója, a forma mesterien kidolgozott, hosszú gépháztetejével és kupés hátsójával egyszerre dögös és elegáns.

A BMW-hez hasonlóan a Jaguar is sportosságot csempészett középkategóriás SUV-jába, a 300 lovas, 3,0 literes, ikerturbós, V6-os dízellel 6,2 szekundum alatt sprintel 100-ra az F-Pace.

Jaguar F-Pace 30d AWD
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A 700 Nm-es nyomaték jóvoltából itt is meggyőző az erőtartalék, emellett a V6-os hangjára sem lehet panasz: kis fordulaton halkan duruzsol, fent viszont jól csengő, érces tónusra vált. 8,3 literes tesztfogyasztása mutatja, hogy a katalógusadatoknak megfelelően a BMW-nél kicsivel torkosabb (rövidebb a ZF nyolcfokozatú váltó végáttétele), ugyanakkor a Jaguar pont abban teljesít jól, mint ami a bajor autók hagyományos erősségének számít.

Szabadidő-autó létére itt is van hagyományos értelemben vett vezetési élmény, a combos dízelmotor, a kommunikatív volán és sportos hangolású futómű illik a külsőhöz.

A vetített kijelzős műszerfal totálban képes megjeleníteni a térképet. A fedélzeti rendszer kezelhetősége egyszerű
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Az ülések kényelmesek (még a könyöklő is puha), és a csomagtartó egészen hatalmas a 650 literes értékkel, de 4731 mm-es hosszúságához képest enyhén passzentos a belső. A mesterien kidolgozott design miatt kicsit bátrabb vonalvezetésű berendezés illene az F-Pace-hez, ám nem vitás, hogy igényes autóról van szó – a bőrbevonatok és a kicsi, de annál szebb fabetétek is erről árulkodnak. 17 957 000 Ft-os árával a 3,0 literes, dízel F-Pace a legtöbb vetélytársnál drágább, ugyanakkor azzal is érdemes számolni, hogy nem 260 lóerő körüli, hanem 300 lovas motort ad ezért a pénzért a Jaguar. A kínálat alján lévő típus, a 163 lóerős dízel kézi váltóval és hátsókerékhajtással 12 805 000 Ft-ot kóstál.

Az eredeti cikket ITT olvashatja tovább.

Utazás a klubszobában – Range Rover luxus SUV teszt

Nem csak stílusérzékére lehet büszke a Land Rover, a Velar ugyanis technikai értelemben is méltó riválisa a német prémium SUV-modelleknek – írja az AutóMotor.hu.

Noha a drága és drabális SUV-ok sokakban nem keltenek szimpátiát, azt vélhetően mindenki elismeri, hogy az Audi, a BMW, a Mercedes és a Porsche nagykategóriás szabadidő-autói kivétel nélkül remek típusok. Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy a német csúcs-SUV-ok annyira elárasztották az utakat az utóbbi évtizedben, hogy bármennyire is furcsa, de senki sem kapja fel a fejét akár egy 30 millió Ft-os modell láttán sem. Bezzeg a Range Rover Velar esetében más a helyzet!

A Land Rover luxusmárkájának negyedik modellje stílusra egy egészen más világot képvisel, hűvös elegancia helyett a brit klubszobák hangulatát hozza, méghozzá modern tálalásban.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.