Öt évvel ezelőtt debütált a BMW kisebb plug-in hibrid hajtása, amelynél az 1,5-ös turbómotor hajtja az első kerekeket, a hátsókat egy villanymotor. Az évek során annyit változott a felállás, hogy a benzinmotor teljesítménye 136-ról 125 lóerőre csökkent, miközben a villanymotor 88 helyett már 96 lóerős; a maximális nyomatékértékek nem változtak, tehát csak programozás eredménye, hogy 224-ről 220 lóerőre csökkent a rendszerteljesítmény. Az X1-es szabadidő-autónak ez az xDrive 25e jelzésű, hálózatról tölthető hibrid hajtás a legdrágább erőforrása, igaz, mindössze 570 ezerrel kerül többe a 231 lóerős xDrive25i-nél és 625 ezerrel a 231 lóerős xDrive25d dízelnél; a konkurenciánál ennél magasabb felárakkal lehet találkozni.