Csúcsra járatva – Plug-in hibrid BMW SUV teszt

Az elektromos motorral a sorozatban a legerősebb dízel vagy benzines alternatívája.

null

Öt évvel ezelőtt debütált a BMW kisebb plug-in hibrid hajtása, amelynél az 1,5-ös turbómotor hajtja az első kerekeket, a hátsókat egy villanymotor. Az évek során annyit változott a felállás, hogy a benzinmotor teljesítménye 136-ról 125 lóerőre csökkent, miközben a villanymotor 88 helyett már 96 lóerős; a maximális nyomatékértékek nem változtak, tehát csak programozás eredménye, hogy 224-ről 220 lóerőre csökkent a rendszerteljesítmény. Az X1-es szabadidő-autónak ez az xDrive 25e jelzésű, hálózatról tölthető hibrid hajtás a legdrágább erőforrása, igaz, mindössze 570 ezerrel kerül többe a 231 lóerős xDrive25i-nél és 625 ezerrel a 231 lóerős xDrive25d dízelnél; a konkurenciánál ennél magasabb felárakkal lehet találkozni.

BMW X1 xDrive25e
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Az X1-esnél még hagyományos előválasztó kart találunk, de a nagy képernyő már a digitális átállást jelzi. Fotó: Stefler Balázs

A 4,5 méternél rövidebb X1-es még városban is kezelhető méretű, miközben az utastere kellően tágas akár négy felnőttnek is. A csomagtér az akkumulátor miatt „csak” 450 literes alaphelyzetben – a töltőkábelnek így is marad hely a padló alatt. A bruttó 10, nettó 8,8 kWh kapacitású akkumulátorral 54-57 km-es elektromos hatótávolságot ígérnek, a gyakorlatban különösebb odafigyelés nélkül lehet 50 km-t elérni. Az elektromos végsebesség 135 km/óra, az induláskor aktív Auto eDrive üzemmódban 80-90 km/órás tempónál átvált benzinmotorra az autó, hiszen ennél a tempónál már gazdaságosabb a belső égésű motorral haladás, jól menedzseli az elektronika, hogy mikor használja az elektromosságot.

Az X1-esnél még hagyományos előválasztó kart találunk, de a nagy képernyő már a digitális átállást jelzi
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Kellően lassít energia-visszatermeléssel is az autó, kis gyakorlással már szinte a fékpedál használata nélkül lehet haladni.

Nem csak plug-in autóként, de hibridként is takarékos az X1-es, lemerült akkumulátorral haladva 6,0 liter körüli átlagfogyasztással lehet számolni, és mivel a gyorsításoknál-előzéseknél ilyenkor is számíthatunk a villanymotor segítségére, nem tűnik gyengének az autó.

A több mint 200 lóerős rendszerteljesítmény miatt nem csoda, hogy jól megy ez az X1-es
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

A közel 14 milliós indulóár nem olcsó, de mégis attraktívvá teszi az X1 xDrive25e-t, hiszen a technológia költségei miatt a nem prémiumgyártók is közel ennyiért kínálják a plug-in hibrid hajtású kompakt szabadidő-autóikat; igaz, azok jellemzően már csúcsfelszereltségűek, míg a BMW-nél szokás szerint nyugodtan lehet még válogatni az extralistáról. A tesztautó mintegy öt millió értékű pluszt tartalmazott, beleértve a sportos megjelenésért és a kissé feszes rugózásért (19 colos felni) felelős M Sport csomagot.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Kamu-szegecsektől lesz igazán brutális az X7-es

A Manhart tuningcég által készített MHX7 650 Dirt Edition különlegessége a 3D hatású fólia, no meg a 40 mm-es emelés – írja az Autó-motor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.