Htwo névre hallgat a Hyundai tüzelőanyagcellás márkája

Közúti, vízi és vasúti járművek esetén is alkalmazni fogják a konszern tüzelőanyagcellás technikát.

null

Az utóbbi években felpörgette a tüzelőanyagcellás technológiára való költést a Hyundai konszern, például a Nexo szabadidő-autó mellett már az Xcient teherautókat is sorozatban gyártja – utóbbiból 7 már próbaüzemben fut Svájcban, a tervek szerint 2025-re már 1600 járműből áll az európai flotta –, és nagyobb kamionokat is terveznek.

A Hyundai egy újabb piacon kezdett el terjeszkedni a HTWO-val
Fotó: YouTube

De nem állnak meg a közúti mobilitásnál, vízi és vasúti járművek esetén egyaránt életképesnek tartják a hidrogén-tüzelőanyagcellát, amihez akár töltő-infrastruktúrát is mellékelnek. Külön márka alá szervezi minden ez irányú termékét és fejlesztését a Hyundai Motor Group, az Htwo, azaz Hákettő ennek megfelelően megjelenik majd a Nexo-n és az Xcient teherautón is.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Később jön az elektrifikáció a Hyundai-Kia modelljébe

Ugyanazokat a motorokat kapja meg a Hyundai-Kia konszern prémiummárkájának, a Genesisnek a kompakt szabadidő-autója, a GV70-es, mint az eggyel nagyobb méretű GV80-as, a kisebb méretek és az alacsonyabb saját tömeg miatt igen fürge lesz az újdonság.

A vezető előtt egy 12,3 colos, 3D-s digitális kijelző található, a központi kijelző 14,5 colos képátlójú, a központi kezelőszervet magasra emelt konzolra helyezik. A légkondicionáló négyzónás, a GV70-es utasterébe kettős pollenszűrőn keresztül jut be a külső levegő. Az alapmotor a 2,5 literes turbó (304 LE/422 Nm), Dél-Koreában lesz elérhető a 2,2 literes dízel (210 LE/441 Nm), a csúcsmodellbe 3,5 literes V6-os biturbó kerül (380 LE/530 Nm). Alapfelszerelés a nyolcfokozatú automatikus váltó, a hathengeresnél széria, egyébként opció az összkerékhajtás.

Egyelőre semmiféle elektrifikáció nincs, még lágyhibrid rásegítést se kínálnak; várhatóan 2021 végén debütál majd az akkumulátoros-elektromos változat. A Sport modell nem csak megjelenésben látványosabb, de annál elektronikusan vezérelt zárású hátsó differenciálművet alkalmaznak, amely oldalanként is képes irányítani a nyomaték elosztását; a V6-os csúcsmodell 5,1 másodperc alatt éri el álló helyzetből indulva a 100 km/órás sebességet.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.