Lefedettség – Egy dízel Dacia szabadidő-autó tesztje

Dízelmotoros Duster duplakuplungos váltóval? A Dacia újabb piaci rést fed le.

null

Karrerje utolsó szakaszához ért a Dacia Duster első nemzedéke, az új generáció piaci startja 2018-ban kezdődik. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a kifutó nemzedéket elhanyagolnák, ugyanis ez a modell a Dacia történetének első, duplakuplungos váltóval is elérhető típusa.

Dacia Duster 1.5 dCi EDC
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A konfigurációs lehetőségek terén kötött a vevő keze, az EDC erőátvitel kizárólag az 1,5-ös dCi izmosabb, 109 lóerős verziójával és fronthajtással párosítható. A 4×4-es hajtás hiánya annyiban hátrány lehet, hogy célszerűsége és komoly hasmagassága (205 mm) miatt a Duster terepjárásra is alkalmas, ebben az összeállításban viszont értelemszerűen nem ez dominál.

Sokkal inkább a takarékosságra hegyezték ki a modellt: az 1,5-ös dízel eleve szerény étvágyú, de ezzel a váltóval két decivel kisebb vegyes fogyasztási érték szerepel a gyári adatok között, mint a kézi váltós verzió esetében.

Az 5,2 literes tesztátlag a sok városi használat fényében elismerésre méltó, a hatótáv néhány országúti szakasz beiktatásával eléri az 1000 kilométert. Merthogy városon kívüli laza tempónál 4,0 literrel simán beéri a Duster, étvágya inkább autópályán no meg a komoly légellenállás miatt. A váltót egyébként nem érheti kritika, jó ütemben, ideális tartományban kapcsol, érzéssel adagolja a motorféket, ugyanakkor a legtöbb duplakuplungos erőátvitelhez hasonlóan az irányváltások (pl. R-ből D-be) itt sem gyorsak.

Tavaly év végén frissült a Duster, akkor módosították a volánt is. A 7000-ig skálázott fordulatszámmérő azonos a benzinesével
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A manuális vezérlésnek a jól sikerült alap miatt nem sok értelme van, a kézi utasításokra lassan reagál a váltó.

A 109 lóerős teljesítmény, pontosabban a 250 Nm-es nyomaték miatt városban akár dinamikusan is lehet gyorsítani a modellel, az előzéseket inkább csak nagyobb tempónál kell meggondolni, amikor a nagy homlokfelület is „beleszól” a dologba.

A Duster pályafutása végére érett be igazán: a motorpaletta vonzóbb lett, itt van az automatikus váltós verzió és a felszereltség tekintetében sincs már szégyenkeznivalója. A tesztmodell 4 999 000 Ft-ja pedig mutatja, hogy a Daciánál még mindig vékonyan fog a ceruza.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Rutinból hozza – Dacia Duster 1.2 TCe 4×4 teszt

Nem változtat a bevált recepten a Dacia, de szerencsére nem múlt el nyom nélkül az elmúlt kilenc év a Duster szabadidő-autón.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.