Nem tollas a háta – Jeep szabadidő-autó teszt

Nemcsak az európai, hanem a prémiumszintet is megüti a szabadidő-autó.

null

A Jeep Cherokee mindent túlél. Először is az American Motors Corporation csődjét, aztán a leváltását (a Grand Cherokee-ból külön modellsorozat lett), és az elfelejtését is, hiszen az Egyesült Államokban Liberty néven forgalmazták a középkategóriás szabadidő-autót, de a mostani, 2013 tavaszán bemutatott generációnál ott is visszatértek a Cherokee névhez. Talán azért, hogy valami kötődése legyen az embereknek a párját ritkítóan karakteres megjelenésű szabadidő-autóhoz, ami noha már két éve kapható, még mindig az újdonság erejével hat.

Jeep Cherokee 2.2 MJD Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A formatervezők olyan megjelenést kanyarítottak a tekintélyes méretű autónak, hogy a motorháztetőt műanyagból kellett elkészíteni, mert olyan ívelt felületeket és hajlításokat használnak, ami fémből nehezen (értsd drágán) valósítható csak meg. Ha túlteszi magát az ember a lökhárítóba rejtett fényszórón, meredeken emelkedő övvonallal és hátul alacsonyra helyezett lámpákkal szembesül. Itt nincs olyan sok apró utalás a múltra, mint a Renegade esetében, de az első szélvédő ragasztójában ott látjuk a Willys Jeep körvonalát, a motortér műanyagjának peremén a maszkját, a parkolósegéd kijelzőjén pedig a környező autókat helyettesíti a 75 évvel ezelőtt bemutatott legendás előd.

Jó anyagminőség, profi kidolgozás, esetenként még a DaimlerChrysler-korszakból származó kapcsolók jellemzik a belsőt
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Amilyen forradalmi a külső megjelenés, annyira igyekeztek teljesen megszokott belső teret készíteni – és ez jó dolog. Nagyon összekapták magukat, hogy még Európában is elismerően nyilatkozzanak a belső térről, ezért például még a hátsó ajtókárpitok felső része is puha műanyag borítást kapott, pedig ezt még a prémiumgyártók is le szokták spórolni. Üdítő, hogy képesek voltak elszakadni a kályhaezüstös betétektől, helyette kicsit rezes-zöldes árnyalatú fényezésűek a műszerfali betétek.

Némi extra hasmagassággal és profilosabb gumikkal egész jó terepjáró lenne
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Egyedüli kakukktojásnak az ajtók könyöklői számítanak, ahol fautánzatot alkalmaztak. Itt és a bajuszkapcsolóknál szembetűnő, hogy még mindig akadnak a DaimlerChrysler korszakból származó alkatrészek.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.