Toronyiránt – Két Suzuki Jimny összehasolítása

Nem kell kerülni az erdőt, ha úgy adódik, mert a Jimny terepen sokkal jobb figurát mutat, mint közúton.

null

A Jimny régi vágású autó, ezért nehéz észérveket felsorolni amellett, hogy miért vegyen az ember ilyet magának. Ott van például a Vitara szabadidő-autó, amely tágasabb karosszériát, kényelmesebb használatot nyújt olcsóbban – mégis a Jimnyre kell hónapokat várni. Az ismerősök között végzett nem reprezentatív felmérés alapján egyöntetűen birtoklási vágyat vált ki az autó, annak ellenére, hogy beülve szembesültek azzal, hogy oldalról támaszt az ajtó, a csomagtér megmosolyogtató méretű. Legjobb tippem szerint az a titka, hogy a gyermekkorában először papírra vetett autóval találja magát szembe az ember: egyenes vonalakkal megrajzolt dobozforma, négy kerékkel a sarkainál. Ráadásul mivel Japánban az adózási szempontból fontos kei-kategóriába is bele kell férjen, az életnagyságú változat is apró, pótkerékkel együtt mérve alig több, mint 3,6 méter a hossz; nem csak hölgyek, de meglett férfiak is arra a következtetésre jutottak, hogy kis aranyos ez a terepjáró.

Nem csinálnak titkot belőle, hogy a Jimny egy igazi terepjáró
Fotó: Stefler Balázs és Balogh Bence / AUTOMOTOR.HU

Apropó, kis aranyos! A vezetőülésben helyet foglalva csak a közel lévő oldalajtó miatt érezni a szűkösséget, egyébként a függőleges oldalfalak és a távoli szélvédő miatt kifejezetten jó a térérzet, cserében esélyünk sincs a sáv felett elhelyezett villanyrendőrt látni a sor elejéről. A keskeny tetőoszlopok miatt egyéb irányban nagyon jó a kilátás, parkoláskor és szűk helyen manőverezésnél jól látni a karosszéria határait.

Kevesebb a tároló a kézi váltónál, a műszerfali kapaszkodónál jobb lenne egy az A-oszlopon. Jól leolvashatók a dobozok mélyén elhelyezett analóg műszerek
Fotó: Stefler Balázs és Balogh Bence / AUTOMOTOR.HU

A beülő emberek szinte mind egy pozíciót vettek fel: ülés teljesen hátul, kormány teljesen fent, csak a támla dőlésszögét állítgatták. Viszonylag korlátozott az első ülés állítási tartománya, így mögötte egészen használható méretű lábtér marad, azonban kifejezetten nehezen lehet ide bemászni, és azt követően is közel van az ülőlap a padlóhoz, tehát csak alacsonyaknak – gyermekek – ajánlott az itt utazás; sovány vigasz, hogy viszonylag széles tartományban állítható a támla dőlésszöge. A hátsó pad előtt van egy perem a padlón, ami arra szolgál, hogy az utastér ággyá alakításakor azon támaszkodnak meg a vízszintesen ledöntött első támlák.

Ami Japánban ágynak számít, Európában inkább fekvőfotel
Fotó: Stefler Balázs és Balogh Bence / AUTOMOTOR.HU

Nem szabad megfeledkezni a Jimny csomagteréről sem, amely alaphelyzetben csak egy mélyedés, a GLX felszereltségnél egy hungarocell tartóval töltik ezt meg. Utóbbi könnyedén kiemelhető, ha szükség lenne arra a pár literre, de érdemesebb bent hagyni, mert ilyenkor lesz teljesen sík a raktérpadló támladöntést követően.

Minden élethelyzetre, extrém dőlésekre is felkészítették a technikát
Fotó: Stefler Balázs és Balogh Bence / AUTOMOTOR.HU

Két utassal számolva kifejezetten tágas a csomagtér, könnyű a megpakolás a nagyméretű hátsó ajtón keresztül, de mivel japán konstrukcióról van szó, az oldalra nyíló ajtó nem a padka, hanem a forgalom irányából teszi könnyűvé a hozzáférést. Előre meg kell győződni arról, hogy van elég hely a nyitáshoz, mert gázteleszkóp tolja kifelé a pótkereket is magán viselő ajtót.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Van, akinek húsz évet kell várnia, hogy ezt az autót megvehesse!

Ha megkérdeznénk, melyik autót kell a legtöbbet várnia a vásárlóknak mielőtt beszerezhetik, valószínűleg valamelyik szuperautókat gyártó cég végezne az élen. Pedig úgy tűnik, nem Ferrari vagy Bugattira kell a legtöbbet várni, hanem a Suzuki Jimnyre…

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.