A Jimny régi vágású autó, ezért nehéz észérveket felsorolni amellett, hogy miért vegyen az ember ilyet magának. Ott van például a Vitara szabadidő-autó, amely tágasabb karosszériát, kényelmesebb használatot nyújt olcsóbban – mégis a Jimnyre kell hónapokat várni. Az ismerősök között végzett nem reprezentatív felmérés alapján egyöntetűen birtoklási vágyat vált ki az autó, annak ellenére, hogy beülve szembesültek azzal, hogy oldalról támaszt az ajtó, a csomagtér megmosolyogtató méretű. Legjobb tippem szerint az a titka, hogy a gyermekkorában először papírra vetett autóval találja magát szembe az ember: egyenes vonalakkal megrajzolt dobozforma, négy kerékkel a sarkainál. Ráadásul mivel Japánban az adózási szempontból fontos kei-kategóriába is bele kell férjen, az életnagyságú változat is apró, pótkerékkel együtt mérve alig több, mint 3,6 méter a hossz; nem csak hölgyek, de meglett férfiak is arra a következtetésre jutottak, hogy kis aranyos ez a terepjáró.