Végtelen történet – a legnépszerűbb Toyota típus tesztje

A világ legnépszerűbb autójának aktuális változatát fokozatmentes váltóval próbálták ki.

null

Idestova több mint fél évszázada rója az utakat a Toyota, és egyben a világ legnépszerűbb autótípusa, az eddig 44 millió példányban értékesített Corolla. A történelem ismétli önmagát, ma megint csak lépcsős hátú befejezéssel létezik a típus, a pályafutását is így kezdte. Az aktuális generáció még 2013-ban mutatkozott be, és a tavalyi modellfrissítés a legjobb bizonyíték arra, hogy nem csak a konzervatív vásárlóközönségre számítanak: kifejezetten sportos az új megjelenés. Hangsúlyos a légbeömlő a lökhárítóban, a hűtőrács felső krómpereme egészen a LED-es fényszórók (a Limited szinten jár) hátsó csücskéig ér, s itt vannak az esztergált felületű, 17 colos felnik a peres abroncsokkal. Ami a megjelenés javára szolgál, a menetkomfortot csökkenti. Hosszabb úthullámokon áthajtva érezni, hogy nem japánosan kemény a felfüggesztés, azonban bordákon és repedéseken már hangosan halad át az autó. Az érem másik oldala a jó irányíthatóság:

a kormány érzéketlen, de jól fordul az autó.

Toyota Corolla 1.6 Valvematic CVT
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A megjelenéssel ellentétben a tesztautóban szolgáló hajtáslánc már nem a sportos vezetőknek készült, az 1,6 literes szívómotor még kézi váltóval sem teszi sportkocsivá a japán kompaktot, a tesztautóban szolgáló fokozatmentes automata pedig észrevétlenül ráveszi az embert a kényelmes, lassú gurulásra.

Nem elég következetes a díszítés: a műszeregység jobb oldalán ott az ezüstbetét, a bal oldalról már hiányzik, és az utas lába előtti bőrnek sincs folytatása
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Öröm, hogy sikerült majdnem teljesen eltüntetni az egyébként a szíjas automatákra jellemző nyúlós érzést, a gázpedálra lépve nagy vehemenciával indul meg az autó,

síkos úton még félgáznál is dolgozni kezd a kipörgésgáltó. Országúti tempóig csendben gyorsulunk és utazunk, sztrádán érezhető (2500/perc felett lesz hallható a négyhengeres), hogy felpörög a motor, és csak kis késéssel követi ezt a tényleges gyorsulás. 120 km/óra környékén egyébként jól hallhatóan megjelenik a menetszél fütyülése is, furcsa, hogy négyéves típusnál ilyen még előfordulhat.

Igazi műszerfal tornyosul az utasok előtt, sokat enyhít a sötétszürke hangulaton a középső érintőképernyő és a nappali fényben is jól látható kék megvilágítás – gyorsan követi a szürkületet a fényerő, úgyhogy nem vakít zavaróan a fény. Az anyósülés előtti peremen egy kb. 3 centi széles műbőr csíkot helyeztek el csak azért, hogy arra egy kacskaringós díszvarrást biggyeszthessenek, ezenkívül néhány kályhaezüst betét és a középkonzol könnyen koszolódó fényes fekete betéte érdemel említést. Furcsa, hogy amíg elöl az ajtókárpitokon jól megfogható kapaszkodót találunk, hátul ugyanez már nem segít az ajtó becsukásában, az apró és távolabb lévő mélyedés szolgál e célra.

Hátulról a lámpákba benyúló krómlécről ismerhető fel a legfrissebb Corolla
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A helykínálat egyébként korrekt a japán kompaktautó mindkét sorában, a csomagtartónál a benyúló zsanérokra kell figyelni pakoláskor.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Erős érv – Toyota 4×4-es hibrid SUV teszt

Nem vitás, hogy a Toyota legnagyobb dobása a hibrid hajtás bevezetése volt, amivel sokévnyi előnyt szereztek maguknak a piacon, hiszen bármennyire is megkérdőjelezték létjogosultságát, kiderült, mekkora fantázia van a vegyes üzemben.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.