Korszakváltók – Volkswagen ID.3 és 1200
Nagy fordulópont előtt áll a Volkswagen, hamarosan teljesen lecseréli klasszikus típusait, és minden energiáját az akkumulátoros-elektromos autókra fordítja. Az új korszak első modellje a kisebb-nagyobb problémák miatt késlekedve bevezetett ID.3-as, amely több hasonlóságot is mutat a klasszikus Bogárral. A piacra dobás csúszása esetében sokkal jelentősebb volt, a márka első autója ugyanis hiába készült el 1938-ban, sorozatgyártása végül csak a második világháború után indult el. Mindkét autó farmotoros, a villany és a boxer is a hátsó kerekeket hajtja. Formájuk egyedi, és miközben műszaki felépítésük – a korszellemet figyelembe véve – szokványos, egyik sem emlékeztet a korszak átlagos autóira.
Stílus, formaterv
Az elektromos autók esetében a gyártók kétféle trendet követnek, egyes típusok semmiben sem különböznek a belső égésű motorral felszerelt változataiktól, némelyik azonban egyedi karosszériát kap, ami nem csak feltűnőbb, de ideális esetben jobban kiaknázza a hajtáslánc kisebb helyigényét. Az előbbi kategóriába tartozó e-Golf kifutása után a Volkswagen utóbbit választotta az önállóan kezelt ID-sorozat számára. Az 1989-es Futura tanulmányautót idéző ID.3-as külsejét valóban a futurisztikus stílus határozza meg. Bár méretben közel áll a Golfhoz, nem is akar hasonlítani rá, olyan benyomást tesz, mintha autó helyett háztartási gépnek szánták volna. Ez a Volkswagen már első látásra is új felfogás szerint, új vevőkörnek készült. Annak idején a Bogár gömbölyű karosszériáját sem tartották szépnek, majd fokozatosan elkezdték bájosnak látni, végül ikonikussá vált.
A szélvédő tövében végigfutó LED ráfutásra figyelmeztető fényként és a navigáció iránymutatójaként is funkcionál. A hangulatvilágítás színe két árnyalatból is állhat. Egy hálós zseb, két pohártartó, egy telefontartó és egy kisebb rekesz tölti meg a váltókonzol helyén felszabadult helyet. A négy ablakemelő két fizikai és egy érintőgombot kapott
Tovább