Ha valahol, hát akkor Kínában tutira van Sehol

A piaci bevezetésre kerülő márka első autója a QX nevű szabadidő-autó lesz.

null

Itt Európában leginkább arról ismert a kínai JAC Auto, hogy a Volkswagennel közös vállalkozása kifejezetten a kínai piac számára gyárt a németek által e célra életre hívott Sol márkanéven olcsó villanyautókat. A saját kínálatukat hamarosan egy újabb autómárkával bővítik, a Sehol néven piaci bevezetésre kerülő márka első autója a QX nevű szabadidő-autó lesz.

A kép illusztráció
Fotó: Pexels

A karosszéria hossza 4605 mm, szélessége 1890 mm, a magasság 1700 mm, a tengelytávolság 2720 mm, mindezt pedig egy új moduláris alapra építik fel. Divatos a forma, kettéosztott fényszórók jellemzik az orrot, hátul összekötötték a lámpákat, az utastér csupa képernyő. Meglepő módon még csak lágyhibrid rásegítés sincs a fedélzeten, egyedüliként 1,5 literes turbómotorral (184 LE/300 Nm) kínálják az elsőkerékhajtású Sehol QX-et, a váltó hatfokozatú kézi kapcsolású vagy duplakuplungos automata.

Korszakváltók – Volkswagen ID.3 és 1200

Nagy fordulópont előtt áll a Volkswagen, hamarosan teljesen lecseréli klasszikus típusait, és minden energiáját az akkumulátoros-elektromos autókra fordítja. Az új korszak első modellje a kisebb-nagyobb problémák miatt késlekedve bevezetett ID.3-as, amely több hasonlóságot is mutat a klasszikus Bogárral. A piacra dobás csúszása esetében sokkal jelentősebb volt, a márka első autója ugyanis hiába készült el 1938-ban, sorozatgyártása végül csak a második világháború után indult el. Mindkét autó farmotoros, a villany és a boxer is a hátsó kerekeket hajtja. Formájuk egyedi, és miközben műszaki felépítésük – a korszellemet figyelembe véve – szokványos, egyik sem emlékeztet a korszak átlagos autóira.

Stílus, formaterv

Az elektromos autók esetében a gyártók kétféle trendet követnek, egyes típusok semmiben sem különböznek a belső égésű motorral felszerelt változataiktól, némelyik azonban egyedi karosszériát kap, ami nem csak feltűnőbb, de ideális esetben jobban kiaknázza a hajtáslánc kisebb helyigényét. Az előbbi kategóriába tartozó e-Golf kifutása után a Volkswagen utóbbit választotta az önállóan kezelt ID-sorozat számára. Az 1989-es Futura tanulmányautót idéző ID.3-as külsejét valóban a futurisztikus stílus határozza meg. Bár méretben közel áll a Golfhoz, nem is akar hasonlítani rá, olyan benyomást tesz, mintha autó helyett háztartási gépnek szánták volna. Ez a Volkswagen már első látásra is új felfogás szerint, új vevőkörnek készült. Annak idején a Bogár gömbölyű karosszériáját sem tartották szépnek, majd fokozatosan elkezdték bájosnak látni, végül ikonikussá vált.

A szélvédő tövében végigfutó LED ráfutásra figyelmeztető fényként és a navigáció iránymutatójaként is funkcionál. A hangulatvilágítás színe két árnyalatból is állhat. Egy hálós zseb, két pohártartó, egy telefontartó és egy kisebb rekesz tölti meg a váltókonzol helyén felszabadult helyet. A négy ablakemelő két fizikai és egy érintőgombot kapott

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.