Senki többet? – Egy igazi prémium kategóriás egyterű

Az első generáció egyterű létére vérbeli élményautó volt, a második a prémiumkategóriának okozhat fejfájást.

null

Mi kell ahhoz, hogy egy Ford autó elcsavarja a vásárlók fejét? Egy fontos tulajdonság, amiben jobb, mint a többi. A Ford S-Max ütőkártyája az élményszerű vezethetősége volt, precíz irányíthatóságával méreteire és felépítésére is rácáfolt. Néhány kilométer alatt megkedveltette magát vevővel, újságíróval egyaránt, nem csoda, hogy lépten-nyomon belebotlunk az utcán. Sikerének kulcsa az egyterűektől szokatlan képességeken túl éppen az volt, hogy a szokásos műsorszámokban is remekelt. Időközben azonban kihívót kapott a BMW 2-es Gran Tourer személyében, amely a fronthajtás és a keresztmotoros építési mód ellenére is a márkához méltó minőséget és az átlagnál jobb kezelhetőséget nyújt, mindezt a prémiumkategóriában.

Ford S-Max 2.0 TDCI Powersift AWD
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Az új Ford S-Maxnak tehát ebbe az irányba kellett elmozdulnia, ha érvényesülni szeretne; a biztonság kedvéért a Vignale programba is bevonták a típust. Bár elődjének sem kellett szégyenkeznie a minőséget illetően, tettek érte, hogy a „mezei” kivitelekre is egyfajta luxusautóként tekintsünk.

Hosszú extralistája mellett már a megjelenése is tekintélyes.

Multicontour üléseit részletesen személyre szabhatjuk
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Külsejét a legújabb arculati elemekkel rajzolták át, jól egyensúlyoztak az elegancia és a sportosság között: legalább annyira süt róla, hogy egy 1000 kilométeres utazás végén pihenten szállunk ki belőle, mint a lehetőség, hogy széles vigyorral vadásszuk a kanyarokat.

Amilyen eltalált és igényes a formája, olyan jól sikerült a belső design is,

a márkán belül talán a legízlésesebb műszerfalat kapta. Formái, anyagai megnyerő benyomást tesznek, egyedül a kissé sivár, műanyagos középkonzolon dolgozhattak volna még a Fordnál.

Motorosan dönthetők az ülések, 12 voltos aljzat is van
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Elképesztő a térérzet, képtelenség elérni a műszerfal végét, hatalmas a szélvédője és nagyok a (hátul napvédő rolóval felszerelt) oldalablakai, sok fény jut be az áttetszően árnyékolható, fix üvegtetőn át. Fényen és helyen kívül rekeszből van bőséggel, a műszerfal tetején, a lábtérben, a váltókar mögött, és persze a könyöklőben is találunk egyet-egyet. Utóbbiakban egy fél kar is képes elveszni, a középkonzol mögötti polc viszont nem valami praktikus. A pohártartók közül a váltókonzolon lévő ki van világítva, az új divat szerint igyekeztek minél több hangulatvilágítást elhelyezni odabent.

Motorosan dönthetők az ülések, 12 voltos aljzat is van
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Több mint divat az érintőképernyő, az S-Maxban számtalan funkciót, még a tudományos, 10 irányban állítható, masszírozós Multicontour ülések beállításait is itt érhetjük el. Nehézséget nem is a menü bonyolultsága, hanem a tükröződő kijelző és a kitartott érintést megkívánó kezelés okoz. Kijelző került a műszeregységbe is, az infók közül mi választunk, de korlátozott a személyre szabhatósága.

Túlmutat népszerű elődjén, sőt, az aktuális Mondeón is
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A sebesség- és fordulatszámmérő rajzolata karórákra emlékeztet, jól néz ki, de emiatt nehézkesen leolvasható, pláne akkor, ha a különböző műszaki paraméterekkel kitakarjuk a mutató nagyobb részét.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Már kaphatóak a Ford öntöltő hibrid családi autói

Már rendelhetőek a benzin-elektromos öntöltő hibrid hajtással szerelt Ford családi autók, az S-Max és a Galaxy is ugyanazt a rendszert kapja, ami a Kuga-ban is bejelentésre került, tehát 2,5 literes benzinmotor és villanymotor szállítja a 190 lóerős rendszerteljesítményt, ami aztán automatikus váltón keresztül jut el az első kerekekre. A viszonylag kis kapacitású (1,1 kWh) akkumulátort úgy helyezték el, hogy nem csökken sem az utas-, sem a csomagtér mérete, tehát marad a hétszemélyes kialakítás – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.