Folyamatosan érkeznek a hírek arról, hogy világszerte hol-mennyi időre állnak le a gyártószalagok chiphiány miatt, de van két olyan konszern, akiket ez nem érint: a Toyota és a Hyundai-Kia köszöni szépen, annyi autót gyárt, amennyit csak tud. Mindez annak köszönhető, hogy noha a koronavírus-válság indulásakor ők is úgy számoltak, hogy vissza fog esni a piac ezért kevesebb autóra lesz szükség, de végül mégse csökkentették a félvezető-gyártókkal kötött megállapodásaikban a megrendelési mennyiséget, úgy voltak vele, hogy ha nem jön be a számításuk, legfeljebb lesz pár hónapnyi chip raktáron, amit aztán fokozatosan felhasználnak. Ezzel ellentétben a legtöbb autógyártó költségmegtakarítás miatt kisebb mennyiséget kötött le a félvezető-gyártóknál, akiknek viszont jól jött ez, hiszen a szórakoztatóelektronikai termékek gyártói pedig növekvő forgalommal számoltak, és gyorsan le is foglalták ezt a kapacitást. Aztán úgy alakult, hogy a piac visszaesése korántsem volt akkora, amivel az autógyártók számoltak, és akkor történt a pofára esés, amikor a félvezetőgyártók közölték: nincs szabad kapacitásuk arra, hogy több chipet készítsenek az autóiparnak.