Az igazi arany középút – Arteon 2.0 TDI DSG teszt

A megszokottnál izgalmasabb formában őrzi a gyártó klasszikus értékeit a megújult autó.

null

Egy újabb forradalmi átalakulás előszobájában jár a Volkswagen, a németek célja ugyanis a teljesen emissziómentes autózás, amit a közeljövőben kizárólag tisztán elektromos autókkal terveznek megvalósítani. Ennek a folyamatnak az első lépése a népautónak szánt ID.3-as, amely 14 188 440 Ft-os alapárával egyelőre ritkaság lesz majd a forgalomban, már csak azért is, mert 13 329 030 Ft-tól már a VW presztízsmodellje, az Arteon is hazavihető.

A Passat látványosabb és nem kevésbé praktikus testvére frissített külsejével – elsősorban a korábbinál mutatósabb, áttervezett LED-es lámpáknak hála – akár egy luxusmárka kínálatában is megállná a helyét, de éppen az teszi vonzóvá, hogy eközben négy kerékkel a földön jár. A sportosan elegáns külső tágas utasteret rejt, hátul jól elférnek a lábak, és a kupésan lejtő tető ellenére felnőttek számára is elegendő a fejtér. A nagyra nyíló ötödik ajtón át 563 literes csomagtartóba pakolhatunk, sőt, akár Shooting Brake karosszéria is választható, amely két literrel még nagyobb helyet kínál.

Az alap, 150 lóerős teljesítményszint is jó választás
Fotó: Stefler Balázs

A tesztautó R-Line csomagja is a nagyvonalú, a márkához és az árcédulához illő minőségű utastér javára válik. Új kormányát a sportosan vaskos karimájával jó kézbe fogni, ugyanez az ergonómia jellemző az ülésekre is, kemény tömésük hosszú távon is biztosítja a kényelmes utazást. Nem feledkeztek meg a tárolóhelyekről és az idősebb vásárlókról sem, ugyanis hiába aktualizálták a kezelőfelületet, a szellőzés önálló panelje megmaradt a központi kijelző alatt, éppen csak a tekerőgombokat cserélték le érintésérzékeny felületekre. Bár több figyelmet igényel a korábbinál, átláthatóbb a Golf vagy éppen az ID.3-as teljesen digitális vezérlésénél. A praktikum az extrákat tekintve is az Arteon erős oldala, hiszen rajtunk múlik, hogy hasznos vagy éppen kényeztető opciók közül választunk, ezzel könnyen a másfélszeresére növelve a már említett alapárat.

A hazai választék jelenleg a 2.0 TDI dízelmotor 150 vagy 200 lóerős változatából áll. Tesztautónkba a gyengébbik kivitel került hétfokozatú DSG-váltóval és elsőkerékhajtással. Teljesítményben is az arany középutat képviseli, hiszen képességeit a mindennapok során ki lehet használni, és a tesztprogram alatt egyértelművé vált, hogy klasszikus utazóautóként nincs is szüksége nagyobb dinamizmusra. Már csak a kedvező fogyasztási értékek miatt sem, hiszen kevésbé zsúfolt, városi forgalomban 6,5, országúti etapokon pedig 4,5 literes átlagokat produkált.

Újak a LED-es hátsó lámpák és a kipufogóvégek, ráadásként a márka- és típusjelzés is megújult
Fotó: Stefler Balázs

Aki kedveli a nagyautós működést, értékelni fogja precíz kezelhetőségét, semleges viselkedését és a sportos hangolás, illetve a 18 colos felnik ellenére alapvetően kényelmes rugózását, és mivel nem egy dedikált prémiumtermékről van szó, biztosan megbocsátja a bemelegedésig jól hallható motorhangot, a futómű felől érkező zajt és a duplakuplungos váltó irányváltásnál tapasztalható lassúságát, mert mindezt egy karakteres és funkcionális autóban találja meg.

A teljes cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: Stefler Balázs/Autó-Motor

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.