Az Ioniq esetében nem egy meglévő típusból készítettek alternatív hajtású változatot. Ezt a modellt eleve úgy tervezték, hogy háromféle hajtáslánccal is elérhető lesz, így aztán már a piaci bevezetéskor rendelkezésre állt az elektromos, a hibrid és a plug-in hibrid kivitel. Ami mindhárom modellben közös, az az emészthető külső, hiszen alternatív hajtású sorozat létére az Ioniq formája meglehetősen visszafogott – pont ezzel arathat széles körben sikert.
A konnektoros változatban ugyanúgy az 1,6-os, szívó benzinmotor dolgozik (40%-os termikus hatásfokkal), mint a hagyományos hibridben, azonban több más dologban is különbözik attól. 1,56 helyett 8,9 kWh kapacitású a lítium-ion akkumulátor, ami azt eredményezi, hogy 44 helyett 61 lóerős villanymotort tudtak hozzá kapcsolni – a plusz teljesítmény elengedhetetlen ahhoz, hogy tisztán elektromosan tudjon haladni az autó.
Ettől függetlenül a rendszerteljesítmény változatlanul 141 lóerő, ami mutatja, hogy nem a szegmens izmos modelljeinek, hanem sokkal inkább a takarékosságra hangolt Toyota Prius Plug-in ellenfele az új Hyundai. A 63 kilométeres villamos hatótávot ugyan nem sikerült reprodukálnunk, de 50 kilométert még úgy is meg tudtunk tenni elektromosan, hogy nem spóroltunk a fűtéssel. Ha már a temperálásnál tartunk: van „csak vezető” funkció is, amikor kizárólag a sofőrnél aktív a fűtés, ezzel értékes kilométereket nyerhetünk.
A 61 lóerős villanymotor városban megfelelő dinamikával mozgatja a kocsit, a gyorsforgalmi utakon értelemszerűen már óvatosan kell bánni a menetpedállal, hogy ne kapcsolódjon be a benzinmotor a hajtásba. Villámtöltés a többi konnektoros hibridhez hasonlóan nem áll rendelkezésre, nyilvános töltőoszlopról 2 óra 40 perc alatt sikerült a telepcsomagot teljesen feltölteni. Otthoni, 230 V-os hálózatról kb. 4 és fél óra alatt lehet elérni a maximális szintet. Ha kifogy a szufla az akkuból és normál hibridként használjuk az autót, gyorsan nyilvánvalóvá válik, hogy sok konnektoros modellel ellentétben takarékos tud maradni. Autópályán sem kér többet 5,0-5,5 liternél, városi forgatagban pedig 5,0 liter alatti értékeket mutat a fedélzeti kijelző. Ezzel a hatótávval és takarékossággal nagyon komoly ellenfelet kapott a konnektoros Prius!
A Magyar Nemzet közéleti napilap konzervatív, nemzeti alapról, a tényekre építve adja közre a legfontosabb társadalmi, politikai, gazdasági, kulturális és sport témájú információkat.
A Magyar Nemzet közéleti napilap konzervatív, nemzeti alapról, a tényekre építve adja közre a legfontosabb társadalmi, politikai, gazdasági, kulturális és sport témájú információkat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.