A megfelelő kenés miatti bemelegítést a modern kenőanyagok elterjedése tette feleslegessé. A jó kenőanyag lényegében hidegen is szinte azt tudja, mint melegen. Persze azért érdemes várni egy kicsit, hogy a kenőanyag eljusson a rendszer minden pontjára, hiszen üzemen kívül az olaj java lecsorog az olajteknőbe. A bemelegedési szakaszban érdemes a motort közepes fordulatszám-tartományban használni. Hidegindításkor a hengerekbe dús keverék szükséges, tehát üzemanyagból több kerül be, mint amennyi el tud égni a hozzákevert levegővel. A karburátoros motoroknál a dús keverék előállítására szolgált a szívató. Kézi állításnál a sofőr tapasztalatától függött az indítás, és az is, hogy mikortól tudott úgy menni az autóval, hogy az ne fulladjon le, ne dadogjon. Később jött az automata szívató, ez indításkor zárt, majd egy, a hűtőközegben elhelyezkedő hőérzékeny rugó a hűtőfolyadék felmelegedésének arányában nyitotta a szívató fojtószelepét. Hogy ez jól működjön, az elsősorban a szerelőktől függött. A motorvezérlő elektronikákkal egyre jobban ment a keverékképzés, és már jó 20-30 éve igazán fel sem tűnik indításkor az autósoknak, hogy kint hideg vagy meleg van-e.