Tüzelőanyagcellás versenyautó fejlesztését segíti a nagyvállalat

A delfti egyetem diákjai által életre hívott Forze Hydrogen Racing istálló munkáját segítik a tanácsaikkal.

null

A Delfti Műszaki Egyetem alapította a Forze Hydrogen Racing nevű versenyistállót azzal a céllal, hogy a diákjai tüzelőanyagcellás energiaforrású versenyautót fejlesszenek, egyszerre mintegy 60 fiatal mérnökhallgató dolgozik a projekten, amelynek már van működőképes prototípusa is.

Azonban a végleges Forze IX elnevezésű versenyautó csak 2022-re épül meg, a fejlesztésnek ebbe a fázisába csatlakozik be a Hyundai, amely a rüsselsheimi európai műszaki fejlesztőközpontjában dolgozó mérnökeinek a segítségét ajánlotta fel a diákoknak.

A kép illusztráció
Fotó: Pexels

A Forze IX versenyautó a tervek szerint két darab 120 kW tartós teljesítményű tüzelőanyagcellát kap, a puffer-akkumulátor maximális teljesítményleadása 600 kW, azaz 816 lóerő lehet a két villanymotoros, összkerékhajtású versenyautó rendszerteljesítménye.

A saját tömeg 1,5 tonna alatt marad, a 0-100 km/óra gyorsulás 3 másodpercig tart és akár 300 km/órás sebességet is képes lesz elérni a konstrukció, amivel majd különféle hosszú távú versenyeken akarnak majd rajthoz állni.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: Pexels

Új szállító járművet készítettek a Hyundai mérnökei + videó

2019 elején ismerhettük meg a Hyundai mérnökeinek azt a koncepcióját, hogy lábak végére szerelt kerekeken haladó járművön dolgoznak, most pedig ugyanezen műszaki megoldással egy olyan szállító járművet készítettek, ami úttalan utakon képes áruszállításra. A Tiger név a Transforming Intelligent Ground Excursion Robot kifejezésből származik, és arra utal, hogy az olyan helyekre képes szállítani árut, ahol szó szerint nincsenek utak.

Vagy éppen természeti katasztrófa miatt járhatatlanná vált részeken képes „átlépni”, és így célba juttatni az orvosi vagy az élelmiszer-szállítmányt.

A terv a Hyundai Motor Group által 2020-ban megalapított New Horizons fejlesztőstúdió első munkája, a fejlesztők pedig rögtön önjáró technikát is fejlesztenek hozzá, amelynél repülő drónok segítségével térképezi fel a környezetét a Tiger, mielőtt kiválasztja az ideális útvonalat.

Még folyamatban van az első prototípus építése, amely korántsem olyan látványos, mint ami a számítógépes grafikákon látható, gördeszkaszerű alvázról van szó, amelyet szabadon lehet felépítménnyel ellátni.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.