Üdv a szépségiparban! – a népszerű német autógyártó Gran Coupé tesztje

Egy kupés vonalvezetésű kompakt négyajtós tökéletesen alkalmas arra, hogy a fiatal korcsoport figyelmét felkeltse.

null

Hátulnézetből egyértelműen a 8-as Gran Coupé kistestvérének tűnik az újdonság, amely a típusjelölése ellenére nem is annyira kicsi, hiszen 4560 mm-es hosszával 20 centivel múlja felül a kiindulási alapnak tekinthető 1-est. De ami meglepőbb, hogy ezzel az értékkel pontosan akkora, mint az E90-es 3-as – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Egy kupés vonalvezetésű kompakt négyajtós tökéletesen alkalmas arra, hogy a fiatal korcsoport figyelmét felkeltse. Vajon kell-e áldoznunk a látványosság oltárán?
Fotó: AUTÓ-MOTOR

Persze látszik, hogy a tervezők mindent elkövettek, hogy ne egy klasszikus négyajtós szülessen. A keret nélküli ajtók, a lapos tetővonal, a kupés far és az autót optikailag szélesítő, csíkszerű hátsó lámpák mindig hatásos látványelemek, szóval aki szereti a feltűnést, biztosan boldog lesz az újdonsággal. S azt is meg kell hagyni, hogy amikor helyet foglalunk a volánnál, gyorsan helyére kerül minden. Közel ülünk a földhöz, a vezetési pozíció tökéletes, és valahogy egy olyan burokban érzi magát az ember, ahol minden a vezetési élményről szól. Aztán a második sorban gyorsan megváltoznak a dolgok.

Eleve szűk az ajtónyílás, és hiába tisztességes a lábtér, ha a fejnek jutó hely korlátozott, egészen pontosan 180 centis magasság felett zavaróan közel van a tető. A másik negatívum, hogy ugyan 430 liternyi raktér áll rendelkezésre, a nyílás extrémen kicsi. Erre gyógyír lehetne a VW Arteon vagy a Škoda Octavia rejtett ötajtós kialakítása, de a 2-es Gran Coupé fő piaca Amerika, ott pedig az ügyfelek nem is különösebben igénylik az ilyen megoldásokat.

Örök vitatéma, hogy egy BMW-hez mennyire illik az elsőkerékhajtás, de a válasz nem is lehetne egyértelműbb. A fronthajtás ellenére semmilyen zavaró hajtási befolyás nincs, és az sem mellékes, hogy kanyarvadászat közben sem vall szégyent, a karosszéria oldaldőlése egészen minimális. Utóbbi azért nagy szó, mert a rugózási komfort terén is jól teljesít a 2-es Gran Coupé.

Mivel a motorpaletta a háromhengeres benzinestől a 306 lovas M235i-ig igencsak széles, mindenki megtalálhatja a pénztárcájához és habitusához illőt. Ugyanakkor, ha mondanom kellene egy motort, amellyel biztosan nem lehet melléfogni, az a 190 lóerős 20d dízel. A 400 Nm-es nyomaték miatt a rugalmassága kifejezetten meggyőző, a 7,5 másodperces 0-100 km/órás gyorsulási adat és a 235 km/órás végsebesség is érzékelteti, hogy a dinamika rendben van. A nyolcgangos automatikus váltó és a motor közötti összhangot tanítani kellene, arról nem is beszélve, hogy a 6,3 literes tesztátlag több mint korrekt. Egyszerűen megnyugtató, amikor tankolás után 900 kilométer feletti hatótávolságot jelez a műszer.

A 8,9 milliós indulóár és az alapból automatikus váltóval ellátott 20d 11,5 millió Ft-ja is értékarányos. Egyrészt az 1-es BMW-hez viszonyított, motorváltozattól függően 700 000-1 000 000 Ft-os ártöbblet nem vészes, másrészt a nagy ellenfél Mercedes CLA-hoz képest ezek az árak jóval kedvezőbbek. Még akkor is, ha a BMW nem túl nagyvonalú az alapfelszereltséggel: még az automatikus klímaberendezésért és a parkolószenzorokért is plusz pénzt kell fizetni.

A teljes teszt ide kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.