151 km-es hatótávolsággal is választható a luxusautó

Kanadában az állami támogatás eléréséhez – alacsonyabb vételár – szoftveresen korlátozzák a luxusautó hatótávolságát.

null

Kanadában vételárhoz kötött az 5000 kanadai dolláros állami támogatás a villanyautók számára, a luxusautó előállító Tesla legolcsóbb kocsija, a Model3 Standard Range a maga 52 990 kanadai dolláros vételárával már túlságosan drágának számít – olvasható az automotor.hu-n.

A gyár úgy hidalja át a problémát, hogy kifejezetten a kanadai piac számára szoftveresen 151 km-re korlátozza az egy feltöltéssel megtehető távolságot, és letiltja a vezetőtámogató rendszereket is, és így 46 389 dollárra csökken az alapváltozat vételára, amire aztán igényelhető az állami támogatás. Eddig nagyon kevesen döntöttek a fapados Model3 mellett, leginkább azért, mert mostanáig csak telefonos megrendeléskor lehetett kérni ezt a kanadai modellt, a webes konfigurátorban csak most tették elérhetővé azt.

A luxusautó előállítóját erősen korlátozzák
Fotó: origo.hu

Nem valószínű, hogy ennek ellenére megugrik a népszerűsége, hiszen az 52 990 dolláros alapmodell a maga 423 km-es hatótávolságával sokkal jobb használhatóságot biztosít. Arról nincs hír, hogy a Tesla újraértékesítéskor (használtautó) kiveszi-e a szoftveres hatótávolság-korlátot a Model3-asból, vagy az egész életében elkíséri a konkrét példányt.

Az eredeti cikket IDE KATTINTVA olvashatja.

Kormányzati beavatkozást sürget az elektromos autógyártó

Nagyon nem tetszik a Teslának, hogy a Biden-adminisztráció nem hajlandó azonnali hatállyal visszacsinálni a Trump-adminisztráció által lazított flottafogyasztási előírásokat.

Az Egyesült Államokban a Trump-adminisztráció utolsó napjaiban lazítottak a flottafogyasztási előírásokon, a január 14-i rendelkezés értelmében a büntetési tételek emelését a 2022-es modellévre halasztották. A Tesla bíróságon próbálja érvényteleníteni ezt, mert ez „csökkenti azoknak a teljesítményalapú ösztönzőknek az értékét, amelyeket az elektromos járműgyártók, például a Tesla a szabványok szerint gyűjtenek”. Értsd: kevesebb bevétele lesz majd az emissziókreditek értékesítéséből, márpedig ez utóbbi teszi egyáltalán nyereségessé a Tesla Motors-t – amíg a cégnek 2019-ben 594 millió dolláros bevétele volt emissziókreditek értékesítéséből, ez az összeg 2020-ra 1,58 milliárd dollárra emelkedett.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.