Két világmárka is csatlakozott a villanyautó-koalícióhoz

Elektromos hajtás és önvezető technológia terjesztését segíti a Toyota vezetésével működő japán cég, amihez most a Suzuki és a Daihatsu is csatlakozott – írja az Autó-Motor.

null

Áprilisban kötött megállapodást a Toyota, az Isuzu Motors és a Hino, hogy az elektromos hajtás és az önvezető technológiák fejlesztését és elterjesztését a haszonjárművek területén segítik majd közös munkával, aminek érdekében létrehozták a Commercial Japan Partnership Technologies Corporation nevű vállalkozást.

Ehhez csatlakozott most a Suzuki és a Daihatsu, és ezzel egyszerre a személyautók kategóriájára is kiterjesztették a munkaterületet.

A Toyota lesz a meghatározó szereplő, ami 60%-os tulajdonrésszel bír, a többiek egységesen 10%-ot birtokolnak.

A Suzuki és a Daihatsu az árérzékeny, kei-kategóriás haszonjárművek terén remél jelentős előnyöket az együttműködéstől, Japánban ezek a miniteherautók adják a haszonjármű-értékesítés 58%-át.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: Képernyőfotó/YouTube

Ötödével lett takarékosabb a japánok hibrid kompaktja

Kifejezetten öntöltő hibrid kompakt modellként készítette el a Toyota a piactól függően Aqua vagy Prius C néven forgalmazott autóját, amelynek most bemutatták a második generációját. Itt debütál a japánok saját fejlesztésű, bipoláris nikkel-hidrogén akkumulátora, amely a korábbinál kétszer nagyobb teljesítményleadásra képes, azaz a villanymotor gyorsabban tud a benzinmotor segítségére sietni, és elektromos módban nagyobb sebességet tud elérni az autó. A mifelénk a Yaris Hybridben használt, 1,5 literes háromhengeres benzinest használó hibrid hajtást kapta meg az Aqua, amivel a japán cikluson 2,8 l/100 km-es átlagot ér el, ami 20%-kal alacsonyabb az elődnél, ami még az előző Yaris Hybridben használt, 1,5 literes négyhengeressel üzemelő hibrid rendszert kapta.

Újdonság még a Comfort Pedal bevezetése, Power+ üzemmód választásakor egészen megállásig lassít energia-visszatermeléssel az autó, és ilyenkor fokozott az energia-visszatermelés mértéke, tehát a motorfékhatás is. Újdonság a távolságtartó tempomat megjelenése, ami a teljes sebességtartományban (0 km/h-végsebesség) működik. Az első ülések közötti könyöklő hátulján van egy 100 V-os, 1500 W terhelhetőségű japán szabvány konnektor, amivel természeti katasztrófa idején elektromos berendezéseket lehet működtetni – ilyenkor benzinmotoros generátorként üzemel az autó.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.