Az amerikai gyártásból adódó logisztikai nehezítések ellenére a Harley az utóbbi években mindig villámgyorsan be tudta vezetni új modelljeit az európai piacon. Nincs ez másképp a Pan Americánál sem, hiszen februárban volt a világpremier, júniusban pedig ott várt minket a márka hazai bázisán a magyar rendszámos tesztmotor – olvasható az Autó-Motor cikkében.
Elméletben már ismertem a gépet, de amikor beindítottam a Harley eddigi legerősebb, 150 lovas modelljét, a kezdeti tegeződésről gyorsan magázódásra váltottunk. Merthogy a hangja tényleg döbbenetes! Igazi mély, dübörgő hangon szól, nagyjából olyan, mintha a KTM óriás V2-esét keresztezték volna egy sportos Ducati L2-essel.
Miközben melegszik az 1250-es V2-es, amely gyakorlatilag semmilyen eddigi H-D erőforrással nem áll rokonságban, feltűnik, hogy itt is mennyire hangsúlyos dizájnelem a blokk és, hogy a fejidom élőben is megosztó.
De karakteres az biztos, a Harley gondoskodott róla, hogy egyetlen vetélytárssal se lehessen összetéveszteni! Aztán ahogyan ráülök, az első benyomásom az, hogy mennyire kényelmes. Mintha már ültem volna rajta! Persze a Harleynak nem kellett feltalálnia a spanyolviaszt, a konkurensek is hasonlóak, de az egyértelmű, hogy a Pan America nem csak langalétáknak lehet ideális, 175 cm-es magasság körül már könnyen le tud talpalni a vezető. A színes, személyre szabható kijelző vezérléséhez azonban annyira telezsúfolták a bal oldali kormányvéget gombokkal, hogy pont az egyik legfontosabb kapcsoló, az irányjelző kezelése lett nehézkes.
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.