Van egy fősodor az autóiparban, ami azt jelenti, hogy a legtöbb tömeggyártó egy irányba tart a fejlesztésekkel. A Subaru azonban sosem állt be igazán a trendek mögé, a boxermotor és az állandó összkerékhajtás párosa pedig ugyanúgy ma is a márka pillérei közé tartozik, mint 10, 20 vagy akár 30 éve. Most itt az Outback, amelynek a modellváltása sem szokványos:
ugyan első szemrevételezésre megszólalásig hasonlít elődjére, teljesen új modellről van szó, gyakorlatilag egyetlen karosszériaeleme sem egyezik a korábbival.
Bár a stílusa továbbra sem hivalkodó, a 4,87 méter hosszú terepkombi a szabadidő-autókat megszégyenítő, 213 mm-es hasmagassággal és a vaskos tetősínekkel igencsak robusztus. De ami legalább ilyen lényeges, hogy legyen szó a fényezésről, a lemezillesztésekről, vagy akár az ajtók zsanérozásáról, minden gondos munkáról árulkodik.
Aztán az autóba beülve szinte sokk éri az embert, méghozzá jó értelemben. Szerintem még a Subaru-rajongók is elismerik, hogy a korábbi Outback beltere sem az anyaghasználat, sem a dizájn terén nem volt igazán ütős, az újdonság viszont már egyértelműen a prémiumszinthez sorolható. A Platinum csúcskivitel Nappabőr ülése (ez az első alkalom, hogy a Subaru ilyen kárpitozást használ) tényleg telitalálat, és úgy általánosságban a látvány terén is óriási az előrelépés. Miközben az óracsoport és a csúszókulisszás előválasztó kar abszolút hagyományőrző, a középkonzolt a tabletszerű, high tech kijelző uralja. A Subaru azonban nem esett abba a hibába, hogy mindent az érintőképernyőről kelljen vezérelni, a legfontosabb funkcióinak (pl. hőfok, hátsó ablakfűtés) külön fizikai gombjai vannak.
Az igazi érdekesség azonban az, hogy egy szkenner „beolvassa” a vezető arcát, így ha beülünk az autóba, a rendszer rögtön ránk szabja az elmentett ülés- és klímabeállításokat.
Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.