Egy minőségi, praktikus és a tágas japán terepkombi, amellyel jó együtt élni

Generációváltás ide vagy oda, a Subaru még mindig nem a többiekhez igazodik, hanem saját útját járja. Erre a legjobb példa az új Outback.

null
Subaru Outback 2.0i Lineartronic
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Van egy fősodor az autóiparban, ami azt jelenti, hogy a legtöbb tömeggyártó egy irányba tart a fejlesztésekkel. A Subaru azonban sosem állt be igazán a trendek mögé, a boxermotor és az állandó összkerékhajtás párosa pedig ugyanúgy ma is a márka pillérei közé tartozik, mint 10, 20 vagy akár 30 éve. Most itt az Outback, amelynek a modellváltása sem szokványos: 

ugyan első szemrevételezésre megszólalásig hasonlít elődjére, teljesen új modellről van szó, gyakorlatilag egyetlen karosszériaeleme sem egyezik a korábbival. 

Bár a stílusa továbbra sem hivalkodó, a 4,87 méter hosszú terepkombi a szabadidő-autókat megszégyenítő, 213 mm-es hasmagassággal és a vaskos tetősínekkel igencsak robusztus. De ami legalább ilyen lényeges, hogy legyen szó a fényezésről, a lemezillesztésekről, vagy akár az ajtók zsanérozásáról, minden gondos munkáról árulkodik.

A Subaru még mindig kitart a szimmetrikus összkerékhajtás mellett. Egyik előnye, hogy a nyomaték átcsoportosításánál nincs késlekedés
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Aztán az autóba beülve szinte sokk éri az embert, méghozzá jó értelemben. Szerintem még a Subaru-rajongók is elismerik, hogy a korábbi Outback beltere sem az anyaghasználat, sem a dizájn terén nem volt igazán ütős, az újdonság viszont már egyértelműen a prémiumszinthez sorolható. A Platinum csúcskivitel Nappabőr ülése (ez az első alkalom, hogy a Subaru ilyen kárpitozást használ) tényleg telitalálat, és úgy általánosságban a látvány terén is óriási az előrelépés. Miközben az óracsoport és a csúszókulisszás előválasztó kar abszolút hagyományőrző, a középkonzolt a tabletszerű, high tech kijelző uralja. A Subaru azonban nem esett abba a hibába, hogy mindent az érintőképernyőről kelljen vezérelni, a legfontosabb funkcióinak (pl. hőfok, hátsó ablakfűtés) külön fizikai gombjai vannak.

Az igazi érdekesség azonban az, hogy egy szkenner „beolvassa” a vezető arcát, így ha beülünk az autóba, a rendszer rögtön ránk szabja az elmentett ülés- és klímabeállításokat.

Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.
 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.