Olyan gyorsan zajlanak az események manapság az autók világában, hogy az ember alig tudja a fejét kapkodni,
az EU-ban az elektrifikáció a hangsúlyos, de azért a chiphiány is napirenden van, az önvezető autók és technológiák térhódítása ezek mellett kicsit mellékvágányra került. Aztán itt van a Rolls-Royce, a jelenleg német tulajdonban lévő, de ízig-vérig brit cég, amelynél például újabban nem a gazdaságtanban alapvetőnek tekintett, ám fenntarthatósági szempontok alapján nem feltétlenül üdvözítő növekedési stratégiát követik, hanem elhatározták, hogy a legjobb terméket adják az ügyfeleknek.
Aki a legjobbat akarja, az megfizeti annak az árát, és ha történetesen kevesebb autót gyártanak, mint a korábbi évben, akkor nagyobb figyelmet szentelnek minden egyes elkészült példánynak
– olvasható az Autó-Motor cikkében.
Annak érdekében, hogy a lehető legjobban függetlenítsék magukat a BMW nagyszériás termelésétől, kifejlesztették a saját Architecture of Luxury névre keresztelt alumínium térvázukat, amely 2017-ben debütált a 7. generációs Phantomnál, majd a Cullinan szabadidő-autó következett, most pedig a Ghost van soron. A gyár jóvoltából egy hazai menetpróba keretén belül megismerkedhettünk az új luxusautóval, annak is rögtön a 17 cm-rel nyújtott Extended Wheelbase változatával.
Elsőre soknak tűnhet, de jelen esetben arról van szó, hogy 5,5 vagy 5,7 méteres karosszériával manőverezünk; ebben a kategóriában már elhanyagolható az eltérés, hiszen mindig túlméretes parkolóhely után kell néznünk. Igen, indokolt az többes szám első személy használata, hiszen
a Ghost kifejezetten azoknak az ügyfeleknek készül, akik saját maguk akarják vezetni autójukat,
a nyújtott karosszériára pedig azért van szükségük, mert néhanapján bizony sofőr szolgálataira kell hagyatkozniuk, amikor eseményre mennek (alkoholos italok…), vagy néha olyan sok a teendőjük, hogy az autóban is kell dolgozniuk, és olyankor a hátsó ülésen foglalnak helyet. Szóval ilyen vészhelyzetekre gondolva alkották meg a Ghost EWB-kivitelét.
Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.
Borítókép: Lővei Gergely