Félidei frissítése során nem változott sokat a Dacia márka szabadidő-autója, így megtarthatták a szemtelenül alacsony belépő árat is, a 3,9 millió Ft-tal még a legtöbb kisautónál is olcsóbb a Duster, miközben sokkal nagyobb, és nem hiányzik belőle a downsizingolt turbómotor sem. A frissítés jóvoltából már szériában LED-es fényszórók világítanak, hátul pedig már nem célkereszt-, hanem Y-motívum látható a lámpákban. Bent épp csak a legszükségesebb változások történtek, az opciós érintőképernyő 7 helyett 8 col átlójú, akár 4 USB-csatlakozó is lehet az utastérben (2 elöl, 2 hátul), az első ülések közötti könyöklő immár tologatható.
Az alapmotorral kezdtem az ismerkedést, annak is az autógázos változatával, amihez nagy reményeket fűznek a flottafogyasztás leszorításában. A 150 000 Ft-os felár ellenében 10 lóerővel nagyobb motorteljesítményt (100 LE) kapunk, le kell ugyan mondani a pótkerékről, de az annak a helyére beszerelt gáztartály térfogatát megnövelték.
A teljes, tehát a benzinnel (50 l) és az autógázzal (49 l) egy feltöltéssel megtehető hatótávolság szabványos fogyasztással számolva 1235 km, arról azonban nem szabad megfeledkezni, hogy a teremgarázsok üzemeltetői megtilthatják a gázüzemű autók behajtását.
A kis lökettérfogatú turbómotor lelkesen viszi az autót, a jellegzetes háromhengeresség mindig érzékelhető – alapjáraton elcsendesedik, de megjön a remegés. A 6 fokozatú, kézi kapcsolású váltóval sokat kell dolgozni, de akár lendületes tempót is ki lehet csiholni a Dusterből, a felfüggesztés az eddigi megszokott módon kényelmes hangolású és remekül kezeli az úthibákat, vagy épp a földutakat, ha netán elhagyjuk az épített infrastruktúrát. Áthangolták az elektromos kormányszervót, 70 km/órás tempó felett már nincs rásegítés, ami javítja a vezetési élményt. Őszintén szólva nem tudok el képzelni olyan tulajdonost, aki kanyarvadászatra használja a Dustert, normál körülmények között pedig semmi eltérést nem éreztem az eddigihez képest.
A teljes cikket ITT érheti el.
Borítókép: Dacia Duster (Fotó: Flickr)