Tűzijáték – Mustang Mach-1 teszt

Lassan búcsúzik az aktuális Mustang, de a cég gondoskodik arról, hogy ne csendben múljon ki az autó.

null

A Mach-1-es változattal bebizonyítják a kétkedőknek, hogy nem csak póniként, de versenylóként is megállja a helyét a típus. Ehhez persze több változtatás volt szükséges, mint ami a félidei modellfrissítésnél történt a típussal, de érezhető is az eredmény. Kívülálló számára a mély hangon morajló kipufogó árulkodik, a látványt pedig a matricadekor, a karbon légterelők és a sötétszürke karosszériadíszek teszik lenyűgözővé – ez az első Mustang, amelyen gyárilag nem krómozott a hűtőrács közepén lévő lófigura.

A látvány fokozása azonban csak mellékes velejárója a műszaki változásoknak, amelyek közül a legfontosabb az újrahangolt V8-as. Bár papíron csak 10 lóerővel nagyobb a teljesítmény, mint amit az alap V8-as tud, a gyakorlatban sokkal pörgősebb a 460 lóerős változat, ráadásul ahogy emelkedik a fordulatszám, úgy nő az ereje is: 6000-nél még jön egy hátbarúgásszerű ugrás, mielőtt a 7500-as leszabályozási fordulatot eléri a motor. Öblösebb lett a hang, fordulaton az eddiginél szebben énekel, aztán valahol 5000 környékén kezd el ordítani, amikor hirtelen felgyorsulnak a szélvédő túloldalán az események.

Tájékoztatásként: az 1-es fokozat 87 km/óráig jó, a 2-es 128 km/óránál ér véget, a többiről nem nyilatkozom… Apropó, erőátvitel, a kéttárcsás kuplung és a visszakapcsolásnál fordulatszám-szinkronizálással dolgozó 6 fokozatú Tremec manuális váltó az 5,2 literes, kompresszoros motorral felszerelt Shelby GT350-esből érkezik, a szívómotor alacsonyabb nyomatékával hosszú életűnek ígérkezik ez a kombináció még úgy is, ha versenytempóban használja az ember. Ehhez persze hozzátartozik az is, hogy a motorolajhűtő kapacitását megkétszerezték, a váltóolaj is kapott egy hűtőt, és a differenciálműnek megint van egy dedikált hűtője.

 

A futóművel is csodát tettek a mérnökök. Alapfelszerelésként jár az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás a Mach-1-eshez, a hangolást nem lehet változtatni, mindig a gyári kalibráció szerint dolgozik. És ez jól van így, mert a merevebb segédkeret, a feszesebb rugók és stabilizátorok mellett így még a pattogós, kátyús mellékutakon is jól érzi magát az autó, elképesztő a tapadása, és közben nem kívánkozik kifelé a fogtömés sem. Aztán itt van a fék – annyiszor és olyan mértékben, ahogy csak a vezető kívánja. Nincs nyoma a fáradásnak még gyakori használat mellett sem, amiben szerepe van az ehhez az autóhoz készített rásegítőnek, a Brembo-tól érkező tárcsáknak és nyergeknek, valamint a fokozott hűtésnek.

 

Az eredeti cikket ITT érheti el. 

Borítókép: Ford Mustang (Fotó: Stefler Balázs, Lővei Gergely)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.