Mára szinte minden tabu megdőlt az autóiparban. Amikor még az egyterűek uralták a piacot, a bajorok elzárkóztak attól, hogy beszálljanak ebbe a szegmensbe, 2014-re azonban fordult a széljárás, és a Mini Clubman, illetve a Countryman esetében is használt UKL2-es platform felhasználásával elkészült az első fronthajtású BMW, az Active Tourer, melyet 2015-ben a 7 üléses Grand Tourer követett. A 2-es sorozatba sorolt újdonság elsősorban olyan vásárlókat vonzott, akiknek korábban nem BMW-jük volt, az eladott autók 70%-a így talált gazdára. Ma, amikor a szabadidő-autók szinte teljesen kiszorították a piacról az egyterűeket, felüdülésnek számít, hogy a márka új esélyt adott az Active Tourernek, így garantálva egyébként is széles modellkínálatának sokszínűségét – olvasható az Autó-Motor cikkében.
Bár a második generáció is az UKL2-es platformra épül, a mérnökök megdolgoztak érte, hogy bátran nevezhessük új autónak. A tapasztalatok alapján a célközönséget az igényeikkel együtt pontosan felmérték, kiderült, hogy a hosszított Grand Tourerre nincs szükség, ugyanis elsősorban olyan idősebb vásárlók kedvelik, akik mögé már csak ritkán ülnek be gyerekek, viszont előszeretettel pakolják tele a nagy csomagtartót, nem is szólva a kényelmes, magas üléspozícióról. Persze fiatalok is vannak a vevők között, de ők sem kifejezetten a nagy családi autók praktikumát keresik ebben a kategóriában. Külsején a változatlan tengelytávon kívül semmi sem utal arra, hogy megtartották a bevált alapokat, sőt, ezúttal a nagyra nőtt vesék is egyértelműen jól mutatnak a minden irányban néhány centivel nagyobb, harmonikus vonalvezetésű karosszérián. Miközben kölcsönöznek némi tekintélyt a jámbor BMW-nek, zárható lamelláik segítenek a 0,26-os alaktényező elérésében.
A teljes cikk IDE kattintva olvasható.
Borítókép: Active Tourer 2 (Forrás: Autó-Motor)