Intenzív motoros élmény

Így lehet leginkább leírni a Harley új túramotorját, amely a blokkját, a tömegét és az árát tekintve is kilóg a mezőnyből.

null

A jövőre 120 éves amerikai gyártó történetének legnagyobb átalakulásán megy keresztül, a korábbi konzervatív megközelítés már a múlté! Azt is mondhatjuk, hogy meglépték az elképzelhetetlent, hiszen eltűnt a kínálatból a léghűtéses Sportster és persze ott a Pan America, a Harley első túraendurója – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Miközben utóbbi annyira jól fogy, hogy az USA-ban már a kategória élén áll az értékesítési rangsorban, a Harley biztosan nem fogja elengedni a klasszikus, nagy túramotorok szegmensét. Nem csak a hagyománytiszteletről van szó, hanem a jövedelmezőségről is, a Road Glide ST nettó 27 863 eurós ára azt jelenti, hogy aki a saját nevét szeretné látni a modell forgalmijában, annak nagyjából 14 millió forintnyi összeget kell leszurkolnia. Egy középkategóriás motor árával kerül többe, mint a Honda Gold Wing vagy a BMW R 18-as legdrágább kivitele!

Bár az árcédula tényleg sokkoló, amikor először körbesétáltam a motort, az volt a benyomásom, hogy ez a forma nagyon működik. Az 1980-as Tour Glide-on megjelent fejidom, vagyis a cápaarc a sokadik átrajzolás után is nagyon ütős, igazából semmivel sem összetéveszthető karaktert ad a modellnek. Érdekesség, hogy amíg a denevéridomos Electra Glide-oknál a fejidom a kormánnyal együtt fordul, itt a két kerek fényszórós arcot fixen rögzítik a vázhoz, így mindig előrenéz. A másik, ami rögtön feltűnik, hogy a fényezés és a kidolgozás mennyire magas színvonalat képvisel. A Road Glide egy olyan motor, amely mellé az ember szívesen leül a garázsban egy sámlira, és egy üveg sörrel a kezében elégedetten nyugtázza, hogy ez egy kétkerekű szobor, 120 év hagyományával és sztorijával… Aztán amikor a nyeregbe pattantam, egyértelművé vált, hogy itt aztán egy pillanatra sem lankadhat az ember figyelme. Alacsony sebességű manőverezésnél nagyon észnél kell lenni, sőt, kisebb termetű vezetőnek még arra is koncentrálni kell, hogy álló helyzetben egyáltalán megtartsa a teletankolva 4 mázsás óriást. A motorosnak abból a szempontból sincs egyszerű dolga, hogy a Harley még mindig kitart a jellegzetes alakú letámasztó mellett, amely – amikor ráengedjük a hatalmas tömeget – jellemzően 1-2 centit elmozdul a földön az egész motorral együtt. Ilyenkor kisebb szívroham kerülgeti az embert.

A teljes cikk IDE kattintva olvasható.

Borítókép: Illusztráció (Forrás: Autó-Motor)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.