Chocomaze – egy édes történet sok csokoládéval

Papp-Vargha Kati politikai pályát álmodott meg magának, de aztán jött Belgium és a Chocomaze.

null

Minden megváltozott és 2011-ben elindult a Chocomaze élete, mely azóta is ezrek életét teszi édesebbé – írja a mindmegette.hu.

Politikai ambícióid voltak és végül csoki lett az életcél! Hogyan történt ez?

Nyolc osztályos gimnáziumba jártam, matematika-fizika osztályba. Elég hamar rájöttem, hogy engem inkább a nyelvek vonzanak, úgyhogy az érettségi után, kiesve a megkövült iskolai rendszerből az egyetem hatalmas szabadságot adott nekem. Otthon kijelentettem, hogy vagy nemzetközi kapcsolatokat fogok hallgatni, vagy semmit.

Így kerültem Győrbe a Széchenyi István Egyetemre. 1 évvel az egyetem elkezdése után egy nyertes pályázatnak köszönhetően Brüsszelbe, az Európai Parlamentbe kerültem gyakornokként. 3 hetet töltöttem Brüsszelben és 1 hetet Strassbourgban. A pincétől a tetőig megismertem a parlament épületét. Annyi impulzus ért, hogy hazatértem után nehezen tudtam elszakadni a közegtől, ezért egy évvel később visszatértem Erasmus ösztöndíjjal, ezúttal 5 hónapra. Marketing-kommunikációt hallgattam, amelynek keretén belül egy helyi csokoládé manufaktúrának kellett elkészíteni a marketing tervét. Itt jött képbe először a csoki, de akkor még hajtott a vágy, hogy közel legyek a politikához.

Fotó: Pexels

Budapesten folytattam tanulmányaimat a Corvinuson, miközben az MTA-nál dolgoztam. Aki ismer, tudja, hogy nem vagyok az az egy helyben ülős fajta, így a kutatói környezet nekem nagyon nem felelt meg. Nem ért kellő kreatív inger, ezért állandóan foglalkoztatott a kérdés, hogy mit kezdjek magammal. Így fordultam vissza a csokoládéhoz és kezdett el foglalkoztatni az ötlet, hogy hazatérve Komáromba csokoládét kezdjek el készíteni.

A márkád Szlovákiában indult el 2011-ben. Azóta nagy utat tett meg. Mire vagy a legbüszkébb?

Az ötlettől a megvalósításig egy év telt el, azóta is folyamatosan tanulok. Minden nap más. Nagyon örültem, hogy 2013-ban az Év Fiatal vállalkozója versenyének döntőse voltam és a Gazdasági Miniszter különdíjában részesültem. A legfontosabbak számomra mindig azok a nemzetközi díjak, amelyeket a csokik kapnak, hiszen ez a legjobb visszacsatolás, hogy amit csinálunk, az jó.

Hihetetlen sok csoki márka létezik. Ti miben különböztök?

Az elejétől a filozófiám meghatározó alapköve, hogy

olyan csokoládékat gyártsunk, amikről érződik, hogy egyedi és rajta van a kézlenyomata a készítőjének.

Családias légkör uralkodik nálunk, így minden csokira kellő figyelmet tudunk szánni, megvan a gyártókapacitásunk maximuma, nem is szeretnénk nagy csokigyárrá kinőni magunkat. Amíg magam is tudok a vevőinkkel komunikálni tudom, hogy jó irányba haladunk. Emellett nagy hangsúlyt fektetünk a termékfejlesztésre, hogy olyan termék kerüljön a piacra, ami megkülönböztet minket más manufaktúráktól. Ezért is vagyunk büszkék a CrunCHÉ és FruCHÉ termékcsaládunkra.

Ha minden nap csokival foglalkozol, tudod még szeretni?

Nem tagadom, vannak mélypontjaim, de ez sosem a csokira fogható, inkább a vállalkozással járó nehézségekre. A lányok a műhelyben mindig tudják ha megjelenek az ajtóban valószínűleg „leesett a cukorszintem” és jöttem feltölteni. Ez napjában azért 2-3 alkalommal előfordul, attól függ mennyire sikerült jól az előző „tankolás”. Úgyhogy a csoki szeretete kicsit sem hagyott alább az utóbbi 8 évben.

Szereted a különleges kombinációkat. Mikor jutott eszedbe reggeli “csokit” készíteni?

Szeretek enni és ha olvasok valamilyen izgalmas történetet, vagy kóstolok valami finomat, akkor beindítja a fantáziámat, hogyan is lehetne mindezt csoki formába önteni. Krancsijainkat hamar megszerették vásárlóink, így szerettem volna bővíteni a kínálatot.

A kezdetektől fogva fontos volt ennél a termékcsaládnál, hogy ne csak egészséges alapanyagokkal dolgozzunk, de a csomagolás is környezet kímélő legyen.

Mivel nagyon inspirált a Felelős gasztrohős oldala, így eldöntöttem, hogy a következő frucsihoz és krancsihoz helyi alapanyagokat fogunk választani, ezt csak erősítette a covid helyzet is, így ramutathatunk mennyire fontos a helyi alapanyagok használata és így helyi termékek vásárlása is. A név igazából közösen grafikusunkkal, Szabó Róberttel került kiválasztásra, amikor egy borús reggelen egyeztettünk az új termékkel kapcsolatban. Jött az ötlet, hogy kéne valamilyen energizáló, reggeli, “gyorsan bekapom és megyek a dolgomra” snack. Így született meg a Morning snack, amibe helyi termesztésű lenmagot és napraforgómagot választottunk.

Újratölthetőek a dobozok?

Igen, teljes mértékben lebomló, újratöltős zacskóban lehet vásárolni belőlük, illetve a dobozokat más célra is újra fel lehet használni, nem egyszer kaptunk már képet, ahogy különböző színű dobozainkban pompáznak a fűszernövények.

Milyen ízvilágok vannak jelen? Van kedvenc?

Nekem a nagy kedvencem a sós karamella, ha táblás csoki, akkor a Saltyn sweet, ha krancsi, akkor az új Morning snack. Frucsiból hangulatfüggő vagyok, borozáshoz a narancsos, nassoláshoz az epres – banános frucsi a nagy kedvencem.

A teljes interjú elolvasható a Mindmegette oldalán.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.