Két remek mátraballai pedagógust tüntettek ki Varga Gábor-díjjal

Európa egyetlen olyan díját, amivel szülők jutalmaznak őket partnerként kezelő pedagógusokat, idén speciális kiírás alapján ítélték oda.

null

Európa egyetlen olyan díját, amivel szülők jutalmaznak őket partnerként kezelő pedagógusokat, idén speciális kiírás alapján, új kuratórium ítélte oda. Két kiváló mátraballai pedagógus érdemelte ki a rangos kitüntetést. Szedlák Edinát és Forgó Zsoltot hivatalosan november 20-án értesítették az elismerésről. Ez Európa egyetlen olyan díja, amivel szülők jutalmaznak őket partnerként kezelő pedagógusokat. Ebben az évben speciális kiírás alapján új kuratórium ítélte oda az elismerést a kiváló tanítóknak – írja a Heves megyei hírportál.

Pádárné Gyuricza Henriettől, a község polgármesterétől megtudtuk, a helyben élők nagyon sokat köszönhetnek a két szakembernek, akik hosszú évek óta szolgálják a közösséget azzal, hogy a helyben és a környéken élő kisdiákoknak a legjobb színvonalú alapoktatást biztosítsák. – Büszkék vagyunk arra, hogy a díjat alapító Európai Szülők Magyarországi Egyesülete (ESZME) felfigyelt e két kiváló ember teljesítményére.

Bár a jelenlegi korlátozások miatt az ünnepséget csak tavasszal tudjuk méltóképp megrendezni, a szervezet a díjátadó szokásos időpontjában, november 20-án nyilvánosságra hozta az új Varga Gábor-díjasok nevét, akik megérdemlik a méltatást – fogalmazott a község vezetője.

Az ESZME indoklásában az áll, hogy a 2020-ban olyan pedagógusokra szerették volna ráirányítani a reflektorfényt, akik a tavaszi iskolabezárás időszakában különösen odafigyeltek a családok helyzetére és velük együttműködve alakították a kényszerű otthoni oktatás feltételeit, figyelembe vették a gyerekek érdekeit éppúgy, mint a családok élethelyzetét.

Heves megyében Mátraballán van a terület legkisebb általános iskolája.
Fotó: MTI

Szedlák Edina és Forgó Zsolt, a mátraballai általános iskola tanítói, az őket javasló szülők szívmelengető szavai alapján példaként szolgálhatnak mások számára is. A két tanító munkássága általánosságban is fontos szerepet játszik az egyenlőtlenségek csökkentésében és a helyi társadalmi kohézió erősítésében. Azzal a meggyőződéssel dolgoznak, hogy minden gyermeket segítsenek a társadalmi, családi háttértől függetlenül. Céljuk, hogy olyan fiatalok nőjenek fel Mátraballán, akik a helyi közösségeket összetartóbbá tehetik. Fontos számukra az is, hogy minden gyerek – a sajátos nevelési igényűek is – megtalálják a helyüket, jól érezzék magukat, s egyéni fejlődésük biztosított legyen – olvasható az indoklásban.

A járvány tavaszi kezdetével rugalmasan szervezték meg az otthonoktatás bevezetését. Minden családnál felmérték, hogy kinek, milyen digitális eszköze van, hány iskolás gyermeket érint a online oktatás, feltérképezték, hogy a gyermekek melyik idősávban érhetők el. A Klebelsberg Központ segítségével eszközöket biztosítottak azoknak a tanulóknak, akiknek erre szükségük volt. Az online platformokon egyeztették a legfontosabbakat.

A csoportokat a szülők és a gyerekek egyetértésével hozták létre. A pedagógusok a heti feladatokat a hétvégén átnézték, javították, majd visszaküldték. Mindketten megtalálták a módját, hogy mind a gyerekeiket, mind a szülőket motiválják.

A környezetismeretnek és a készségtantárgyaknak nagy jelentősége volt ebben az időszakban. Az időjárás megfigyelésére kérve a gyerekeket könnyen elérték, hogy kimozduljanak a házból, jegyzeteljenek a szabadban, készítsenek naplót a tapasztaltakról. A húsvéti díszek készítése, ezáltal a ráhangolódás az ünnepre ugyanígy élményalapú volt.

A tanév végén – amikor a szabályozások ezt már lehetővé tették – minden gyereket két-három hétre visszafogadtak az iskolába. Ez újra lehetővé tette a bensőséges tanár-diák viszonyt. Az utolsó héten szerveztek egy tanár-szülői fórumot, ahol megbeszélték és értékelték az elmúlt hónapok tapasztalatait.

A teljes cikk IDE kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.