Melyik gimnázium, középiskola legyen a befutó?

A középiskola-választás előtt álló diákoknak és a családjuknak ajánljuk figyelmébe!

null

A gyönyörű, a történelmi idők hangulatát idéző könyvtárban beszélgetett a duol.hu Fehérné Keserű Katalinnal, a Dunaföldvári Magyar László Gimnázium intézményvezetőjével. A középiskola-választás előtt álló diákoknak és a családjuknak ajánljuk figyelmébe a most következőket.

A jelentkezések elbírálásáról

– Azt szeretnénk, ha minél többen jelentkeznének a gimnáziumunkba! A hetedik évfolyamba a hatéves képzésünkre, a kilencedik évfolyamba egy négyosztályosra várjuk a jelentkezőket. Egyiknél sincs központi felvételi kötelezettségük a gyerekeknek. A hatodikosoknál az ötödikes év végi, és a hatodikos félévi magyar nyelv és irodalom, idegen nyelv, matematika, történelem, és informatika osztályzataik alapján rangsoroljuk őket. Az érdemjegyek szám­értékének összeadásával ebből maximálisan hatvan pont jöhet össze. A kilencedikbe jelentkezőknél a hetedikes év végi és a nyolcadikos félévi eredményeket fogjuk figyelembe venni. Itt száz pontot érhetnek el a magyar nyelv és irodalom, idegen nyelv, matematika, történelem, fizika, kémia, biológia, földrajz és informatika tantárgyak számértékeivel.

Fehérné Keserű Katalin, a dunaföldvári Magyar László Gimnázium intézményvezetője
Fotó: Balogh Tamás / Dunaújvárosi Hírlap

Nem csak az eminensből lehet sikeres gimnazista

– Nyilván mi is azt szeretnénk, ha a legjobb diákok, a legmagasabb pontszámokkal jelentkeznének hozzánk. Sajnos a demográfiai helyzet miatt ezekben a korosztályokban kevés gyereket találunk, ezért nem csak a százpontosok kerülhetnek be a most induló osztályokba. A tapasztalataim szerint ez nem jelent gondot, hiszen előfordult, hogy volt már olyan tanítványunk, aki az ideérkezésekor nem érte el a négyes átlagot, de végül kitűnőre érettségizett. A későn érő típusúaknak itt is lehetőségük van a felzárkózásra és a korábbinál jobb eredmények elérésére. Mára már joggal vagyunk büszkék az országosan is kiemelkedő verseny- és kompetenciamérési eredményeinkre.

Általános tantervű gimnázium, de…

– Éppen ezért igazi nagy specializációnk nincs, de mégis van valami, amivel a diákjaink alaposabb képzését segítjük. Ez pedig a csoportbontásokban, a magasabb óraszámmal való oktatást jelenti matematikából, az idegen nyelvekből és informatikából. Az osztályt egyenlő létszámú egységekre bontva, több figyelem jut egy-egy tanulóra. A nyelvi csoportjainkban angol, német és orosz nyelven folyik a képzés, és ezek nyolc-tíz fősek is lehetnek, ahol teljesen személyre szabott lehet az oktatásuk.

Tehetséggondozó programok

– A vírushelyzet ellenére jelenleg is működik ezek közül a fizika-tehetséggondozás, ami a tanóratervünkben is megtalálható. Ennek keretében a tanulók az emelt szintű fizikaérettségire készülnek. Ez pedig igen komoly számítási és elemző feladatokat követel meg az arra jelentkezőktől. Hasonló kihívást jelent az emelt szintű kémiaérettségi is. Erre az egyetemek orvosi, fogorvosi, állatorvosi és gyógyszerészet karaira jelentkezők felvételijénél van nagy szükség.

A jelen és a jövő tudománya

– A számítástechnikai képzésünket két teremben tudjuk megoldani. Ezek jól felszereltek, komoly gépekkel és megfelelő internet-hozzáféréssel vannak ellátva. Kiváló pedagógusok tanítják a tanulóinkat, akiknek lehetőségük van az ingyenes LCDL-vizsgákra való felkészülésre. Mindenek­előtt az alapműveltség megszerzését biztosítjuk a diákjaink számára. A tehetséges és a továbbtanulást maguk elé kitűzők számára minden lehetőséget magadunk ahhoz, hogy sikeresen felkészülhessenek a közép- és emelt szintű érettségikre. A továbbtanulni nem szándékozóknak pedig olyan képzést igyekezünk biztosítani, ami felkészíti őket a munka világára és egy jó szakma megtanulására. Családiasnak és barátságosnak is mondhatjuk. A diákok kis létszámának köszönhetően a pedagógusok minden diákot név szerint ismernek, ahogy ők is egymást. Egy lógó orrú gyerek nem mehet végig úgy a folyosón, hogy a kollégáim ne kérdeznék meg tőle, hogy miben segíthetnek!

Történelmi hangulatú az épület
Fotó: Balogh Tamás / Dunaújvárosi Hírlap

Mintha egy múzeumban lennénk

– Történelmi hangulatú, boltíves épületben éljük a napjainkat, és a gyerekek is nagyon szeretik ezt a helyszínt. Erről árulkodik, hogy nagyon sok olyan fotót osztanak meg, amik itt készülnek. Mi egy kirándulós iskola is vagyunk, kivéve az idei, a vírus által felborított programú időszakot. Rendszeresen túrázunk Magyarországon és a külföldi testvérvárosokkal, Németországból Weikersheimmel, Olaszországból Ossonával is tartjuk a kapcsolatot. A kiváló tanulmányi, közösségi és a sportteljesítményt elérő diákokat nem ajándékkönyvekkel, hanem egy-egy kirándulással jutalmazzuk.

Mi legyen az itteni diákokból?

– Azt szeretnénk, hogy boldog és kiegyensúlyozott emberré váljanak. Nem álmodunk senki helyett sem, de megadjuk nekik a lehetőséget arra, hogy olyan alapos ismereteket szerezzenek, ami elég lesz a továbbtanulásukhoz. Az ember életében nem azon múlik a siker, hogy mindig kitűnő tanuló volt-e. Februárig kell eldönteni, érdemes a kisebb és nagyobb általános iskolás diákoknak és a szüleiknek átgondolni a különböző továbbtanulási lehetőségeket. Bízom benne, hogy közülük sokan választják a dunaföldvári Magyar László Gimnáziumot is!

Jó hatással vagyunk egymásra

Bakos András, a gimnázium rajz- és vizuális kultúra szakos tanára: – Hiszem, hogy mi egy jó szellemű gimnázium vagyunk. Miközben megpróbálok a tanítványaimnak feladatokat találni, amik lehetőleg minél kreatívabbak és építőbbek legyenek, megtalálom a magamét is. Ez nagyon jó így együtt. Ezért a hasonló dolgok náluk és nálam is megjelenhetnek, de persze különböző szinteken. Azt is mondhatom, hogy jó hatással vagyunk egymásra.

A könyvtár
Fotó: Balogh Tamás / Dunaújvárosi Hírlap

Kiss Zsuzsanna jó helyet talált magának ebben a gimnáziumban: – Alsószentivánról járok be, ami húsz kilométerre van Földvártól. Az unokatestvéreimtől, akik szintén ide jártak, sok jót hallottam róla. Ezért még a jelentkezés előtt eljöttem ide Dunaföldvárra és megnéztem magamnak. Nekem is megtetszett. Mindenki mindenkit ismer, jó tőle a hangulat. Nem bántam meg, én is szívesen ajánlom az új jelentkezőknek. A továbbtanulásra már nagyon konkrét terveim vannak. Kicsi korom óta orvos szeretnék lenni, és amióta idejárok, ez még jobban megerősödött bennem. Ennek megfelelően igyekezek jó tanuló lenni.

Füsti Blanka sem bánta meg, hogy ezt a gimit választotta: – Talán meglepő, de dunaújvárosi vagyok. Nekem nem jártak ide rokonaim, de hallottam erről az iskoláról, ezért eljöttem a nyílt napjukra, és egyszerűen beleszerettem, mert nagyon meggyőző volt az élményem. Kedves tanárokkal találkoztunk, és családias volt az egész. Azóta sem bántam meg. Nem érzek klikkesedést, jó hangulatban telik itt az idő. Segítünk egymásnak. Máshol azt tapasztaltam, hogy nagyon sok embert bántanak a kinézete miatt, ami itt nem létezik.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.