A rendőrök 2020. november 11-én 15 óra 50 perc körüli időben az M8-as autópályán észleltek egy mezőgazdasági vontatót és vontatmányát, amint a Pentele hídon haladt át Apostag irányába – írja a Fejér megyei hírportál cikkében.
A rendőrök 2020. november 11-én 15 óra 50 perc körüli időben az M8-as autópályán észleltek egy mezőgazdasági vontatót és vontatmányát, amint a Pentele hídon haladt át Apostag irányába – írja a Fejér megyei hírportál cikkében.
A veszélyhelyzetet elhárítása érdekében a járőrök lekísérték az autópályáról a 43 éves sofőrt. Az intézkedés során kiderült, hogy a járműszerelvényt vezető férfi Lajoskomáromból tartott Szalkszentmártonba, azonban az odavezető utat nem megfelelően választotta meg, így felhajtott az M8-as autópályára. Az egyenruhások helyszíni bírságot szabtak ki vele szemben – írja a police.hu.
Több felelőse is lehet a vadgázolásos baleseteknek
Az elmúlt héten hat vadgázolásos baleset történt az országban. Szerencsére egyiknél sem érte sem a sofőrt, sem utasát komolyabb sérülés, de a nagyvadakkal való ütközés tízből kétszer halálos balesetet okoz. A vadászati szakértők szerint a koronavírus miatt elmaradt külföldi vendég-, illetve társas vadászatok elmaradása miatt a hazai vadállomány idén jelentős szaporodást ért el, ezért az erdők-mezők melletti utakon egyre több vadra lehet számítani. Egy személyi sérülés nélküli vadgázolás is milliós károkat tud okozni az autóban, ráadásul nagyon körülményes a kártérítés, a felelősség megállapítása.
Nincs biztosítás
A biztosítók szerint a vadgázolás más, mint ha két jármú ütközik össze. Ott a vétlen felet védi kötelező gépjárműfelelősség-biztosítás, a vaddal ütköző sofőr viszont legtöbbször csak magára számíthat. A felelősség megállapításának kérdése hosszadalmas, a szakértők bevonása miatt költséges, egyezkedés vagy pereskedés esetén is elhúzódhat. A felelősségbiztosítás csak olyan káreseményre érvényes, amit közúti forgalomban részt vevő jármű okoz, ha nincs biztosítása, ezt átvállalja a Magyar Biztosítók Szövetsége, akik aztán behajtják a kárt a baleset okozóján. A casco biztosításra lehet kiegészítésként vadgázolásra is biztosítást kötni, ez a legegyszerűbb módja a kártérítésnek.
Homoki András vadgazdálkodási igazságügyi szakértő szerint harminc éve a területileg illetékes vadásztársaságoknak volt biztosításuk a vadkár rendezésére, de ma már ezt nem írja elő a törvény. A megnövekedett forgalom miatt több a baleset, ezért drágult a biztosítási díj, így nem kötnek szerződést a társaságok. Ha egy bírósági eljárás során őket terheli a felelősség, saját vagyonból kell megtéríteniük a kárt. A szakértő a Magyar Nemzetnek elmondta, ezért a vadásztársaságok legtöbbször tagadják, hogy őket terhelné a felelősség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.