A gondok egyikére a feol.hu egyik dinnyési olvasója levélben hívta fel a figyelmet. Bevezetőjében leszögezi, mindig nagy érdeklődéssel olvasta a Hírlapban megjelenő tudósításokat a partfal-rekonstrukciós munkálatokról.
A gondok egyikére a feol.hu egyik dinnyési olvasója levélben hívta fel a figyelmet. Bevezetőjében leszögezi, mindig nagy érdeklődéssel olvasta a Hírlapban megjelenő tudósításokat a partfal-rekonstrukciós munkálatokról.
Mint írja, a dinnyési főmóló meglévő járófelületére felújítás címén 40 centiméter vastag beton és térkő került. Így a vízszint és a járófelület között 120 centiméter szintkülönbség alakult ki, szinte képtelenség beszállni a csónakokba. Az oldalmólók vagy vendégmólók is jóval lejjebb vannak, ami az idősek számára különösen nagy gondot jelent. Vajon mi lehet erre a megoldás?
A Fejér megyei portál olvasója felteszi a kérdést: a kialakult szintkülönbség miatt a csónakokba hogyan lehet ki-, illetve beszállni? Ez szerinte szinte lehetetlen, főleg az idősebb horgásztársak számára.
– Mindent megteszünk azért, hogy a lehetőségekhez mérten javítsuk a csónakkikötő használhatóságát minél több horgász számára
– mondta a portál kérdésére a helyszínen Pálinkás Imre, a Magyar Országos Horgász Szövetség velencei-tavi kirendeltségének vezetője.
– Az úgynevezett vendégmólókhoz betonrézsűt készíttettünk annak érdekében, hogy a főmóló és a vendégmóló közötti szintkülönbség áthidalhatóbb legyen. Szintkülönbség látható a főmóló elején is, azt ugyancsak áthidaljuk egy ideiglenes betonozással. Egyelőre ennyit tudunk tenni. Minden lehetőséget igyekszünk igénybe venni azért, hogy a vendégmólók újjáépítéséhez szükséges nemzeti forrás rendelkezésre álljon, és még belátható időn belül megkezdődhessen azok újjáépítése.
A szakember hozzátette, mivel jelenleg – úgy általában is – kevesebb csónakot lehet kikötni a Velencei-tavon a folyamatban lévő munkálatok miatt, igyekeznek a dinnyési létesítménynek ilyen célból minden részét hasznosítani, például, ahol lehet, ott a megemelt szintű főmóló oldalához is lehet majd rögzíteni a csónakokat.
Igaz, a szintkülönbség egyelőre ott ugyanúgy nehezíti a használatot, ezen pedig úgy tűnik, hogy a vízállás emelkedése sem segíthet belátható időn belül.
– Látszik, hogy a mólók magassága a jelenlegi vízállás miatt még nagyobb lett
– folytatta Pálinkás Imre.
– Ráadásul ha odaállunk a partfal szélére, már-már valóban ijesztő ez a szintkülönbség, bár az ilyen helyzet nem szokatlan a Balatonnál sem, hiszen vízépítő mérnöki szemszögből ez így megfelelő. Azonban a komfortosság szempontjait figyelembe véve, főként ilyen félkész állapotban, abban igazuk van a horgászoknak, hogy ez így tényleg nem jó, nem kényelmes, nem esztétikus, ráadásul balesetveszélyes is.
A régi vendégmólókat tehát eltávolítják, ha meglesz hozzá a forrás. Az még nem dőlt el végérvényesen, hogy az új vendégmólók „fixek” vagy úszó kialakításúak lesznek-e, mert mindkettő mellett vannak érvek és ellenérvek. Vélhetően a tó más részein is hasonló problémák merülhetnek fel, s ezeken már csak a tavaszi átlagon felüli csapadék vagy a Dinnyésnél is beharangozott betonos rézsűk kialakítása segíthet legalább átmenetileg.
Amint az olvasó írta, a kikötő fő mólójától keletre eső, úgynevezett vendégmólókat 2019-ben elbontották, helyettük nem készültek új mólók, az ott lévő csónakokat a fő mólótól nyugatra lévő vendégmólókhoz kellett áthelyezni, borzasztó zsúfoltságot eredményezve a több száz csónak áthelyezésével.
– A levélíró horgász jelzése helytálló a kikötő állapotával kapcsolatban – mondta Pálinkás Imre.
– Azonban azt hozzá kell tenni, hogy 2020 őszén, amikor megkértük a tulajdonosokat, hogy vegyék ki csónakjaikat, azt nem azért tettük, mert szó volt a vendégmólók felújításáról, az csak kifejezetten a főmóló építése miatt volt szükségszerű. Aki úgy döntött, az a helyén hagyhatta a csónakját, ám annak vállalnia kellett, hogy esetleg hónapokig nem férhet hozzá, mert a kikötő azon része munkaterületté vált.
Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.