A járványhelyzet miatt idén nem személyesen, hanem online formában rendezték meg a Mező Ferenc Szellemi Diákolimpiát. A június eleji megmérettetésen a csapatok a Magyarország diákolimpiai bajnoka címért versenyeztek – derül ki a cikkből.
A járványhelyzet miatt idén nem személyesen, hanem online formában rendezték meg a Mező Ferenc Szellemi Diákolimpiát. A június eleji megmérettetésen a csapatok a Magyarország diákolimpiai bajnoka címért versenyeztek – derül ki a cikkből.
A pécsi Bártfa Utcai Általános Iskola csapata sorozatban tizedszer jutott be az országos döntőbe. Az őszi internetes fordulókat az első helyen zárva kvalifikálták magukat a legjobbak közé. Itt mérkőzhettek meg a többi 11 döntős iskolával, ahol a Magyar Olimpiai Bizottságtól kapott Magyarock pólóban versenyeztek. A versenyt a Bártfa diákjai először nyerték meg, elsők lettek a III–IV. korcsoportban. A csapat tagjai voltak: Fodor Péter, Reszler Zsombor és Szöllősi Csaba. A felkészítő tanár pedig Földvári Zoltán volt, aki beavatott minket a versengés részleteibe.
Mint megtudtuk tőle, az idei témák röviden a következők voltak: az 1964-es tokiói nyári olimpia magyar eredményei; magyar öttusázók az olimpiai játékokon; Magyarország olimpiai bajnokai (1896–2018); nyári és téli olimpiák kabalái. S mindegyik témához tartozott képfelismerés is.
– Az első négy fordulót hibátlanul teljesítették, és a leggyorsabbak is voltak, az utolsó forduló előtt szinte behozhatatlan volt már a fiúk előnye. Végül nagy fölénnyel sikerült nyerniük – fogalmazott Földvári Zoltán.
Az olimpiatörténeti vetélkedőn egyébként négyfős csapatok indulhatnak, ezért is nagy szó, hogy a háromfős csapat – főleg két ötödikes taggal – győzni tudott. De a fiúk, mint megtudtuk, mindent megtettek a győzelem érdekében, az iskolabezárás idején is részt vettek az online felkészítő foglalkozásokon.
A tanulók sikere tehát valóban egyedülálló, gondoljunk csak bele, milyen lexikális tudás szükséges ahhoz, hogy valaki fejből tudjon minden nyári és téli olimpiai aranyérmest. Legtöbben tízet sem tudnánk összeszedni.
– Ők eddig is kedvelték a sportot, s szerintem most ezek után még jobban megszerették – zárta le gondolatait a tanár.
A testnevelő tanártól megkérdeztük azt is, hogy a járványhelyzet idején hogyan oldották meg a tesiórákat. – Az első osztályosokat és a felsősöket tanítom. A kicsiknek csak küldtem feladatokat és videókat, és arra kértem őket, hogy lehetőségeikhez mérten csinálják meg őket. Az elején a nagyoknak is küldtem az anyagokat, majd áprilistól hetente tartottam online órákat is – mondta Földvári Zoltán. – Ez a gyakorlatban úgy nézett ki, hogy a tornateremben előkészültem, bekapcsoltam a laptopot, és mindig választottam egy-egy olyan – vagy vicces, vagy erősítő – feladatot, amit megcsináltam. Azt persze csak bemondás alapján tudtam ellenőrizni, hogy ők megcsinálták-e. De hittem nekik, mert mindig arra tanítottam őket, hogy maguk miatt csinálják, ne miattam.
Az eredeti cikk a Szellemi Diákolimpiát megnyerő csapatról IDE kattintva érhető el.
Korábbi cikkünkben arról írtunk, hogy a legrosszabb méztermésre készül a nógrádsipeki méhész. Szentei Ferenc a családi méhészet negyedik generációs tagja. Már gyermekkorában segített édesapjának.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.