A szakember közölte: a szegedi villamosvasúti hálózat energia-alrendszerének megfelelő kapacitásbiztosítása a Szegedi Közlekedési Kft. (SZKT) hatásköre, arra a beruházói feladatokat ellátó NIF ZRt.-nek és a beruházást ellenőrző, támogató mérnökszervezetnek rálátása, vagy beavatkozási lehetősége nincs. Ugyanakkor a tram-train műszaki paramétereinek megismerése után a mérnökszervezet felhívta arra a figyelmet, hogy ezen járművek energiaigénye jóval nagyobb, mint a szegedi villamosoké - olvasható a Csongrád-Csanád megyei hírportál, a Délmagyar cikkében.
Kanda Imre kiemelte, a beruházó, az SZKT és valamennyi projektszereplő között jó az együttműködés. Ez garanciát jelent arra, hogy a szegedi villamosvasúti hálózat energia-alrendszerének fejlesztése gyorsan és zökkenőmentesen megvalósuljon. A tram-train-szerelvények jelenleg is tartampróbafutásokat végeznek Szegeden, Hódmezővásárhelyen és a két település között. A szegedi hálózat fejlesztésére elsősorban akkor lesz szükség, amikor már több szerelvény közlekedik, így a terhelés is nagyobb lesz, jelenlegi tesztüzemet nem befolyásolja.
– A járművek a vasúthatóság által előírt 50 ezer kilométeres tesztüzemnek lassan már a felénél járnak, több mint 20 ezer kilométert tettek meg problémamentesen. A közlekedési rendszer indulását elsősorban ezen próbafutások sikeressége befolyásolja, csak akkor kezdődhet el a korlátozott szolgáltatási szintű forgalom keretében a személyszállítás, ha a szigorú és hosszú tesztüzem megnyugtatóan lezárul – foglalta össze Kanda Imre, hozzátéve, a szegedi villamosvasúti hálózat energia alrendszerének folyó fejlesztése a városnak is kedvező, hiszen emelkedik az üzembiztonság a vonalon.
– Amennyiben a tartampróbák a jelenlegi ütemnek megfelelően haladnak, akkor az adventi időszakban már a tram-trainnel tudnak közlekedni a szegedi és a vásárhelyi polgárok – mondta el a főmérnök.
Borítókép forrása: DÉLMAGYAR