„Alapvetően az a kiindulópont idehaza, hogy a munkáltató nem bízik a munkavállalóban, nem bízik abban, hogy a munkavállaló otthon is csak a munkáját végzi el, mivel nem tudja őt kontrollálni. Holott a számítógépes munkát végzőket – hisz nagyjából ők tudnak távmunkában dolgozni – a munkahelyükön is nehéz ellenőrizni. A főnök csak azt látja, hogy bejött időben, ül a számítógépe előtt, de azt már nem tudja biztosan, hogy a feladatával foglalkozik-e, vagy hogy milyen hatékonyan használja ki a munkaidejét. Az egyetlen igazán adekvát módszer, hogy olyan feladatokat ad neki, amelyeket határidőre le kell adnia. Ezt akkor is megteheti, ha otthon ül a gépe előtt. Abba a hamis illúzióba ringatják magukat a döntéshozók, hogy ha bent van a munkavállaló, akkor biztos produktív munkát is végez a beosztottjuk. Ugyanakkor mégis érthető, ha azt szeretnék a vezetők, hogy bentről is dolgozzanak a kollégák, ha figyelembe vesszük, hogy nagyon nehéz úgy csapatot egyben tartani, új belépőket integrálni, ha nincsen valamilyen fajta minimális személyes kontaktus. Egy-két perces rövid beszélgetés a kávégép előtt, vagy a folyosón, felugrok ide, beugrok oda, összefutunk a liftnél -ezek az úgynevezett „small talk„-ok kulcsfontosságúak abban, hogy össze tudjunk tartani egy céget. Ha szétcsúszik a társaság, az a munka hatékonyságának rovására mehet. Végül, a távmunka sem jó mindenkinek. Itt két végletet lehet látni a normális munkavégzésen túl.