Következő mérkőzések
Ukrajna
18:002024. június 26.
Belgium
Szlovákia
18:002024. június 26.
Románia

Növekszik Z generáció hatása az internetes kereskedelemre

Az online vásárlás népszerűsége egyre nő, ráadásul a járvány alatt szinte ez volt az egyetlen módja a shoppingolásnak.

null

A tinédzserek és a 20-as éveik elején járó fiatalok magától értetődőnek tekintik a gyorsaságot, a személyre szabott élményeket és a mobiloptimalizált szolgáltatásokat. Megjelent azonban egy új szempont is, amely egy tudatosabb fogyasztó magatartást eredményez: ha a webáruház nem áll ki a számukra fontos társadalmi értékek mellett, már lépnek is tovább. Szívesen jótékonykodnak, önkénteskednek és kifejezetten aggódnak a bolygó jövője miatt, így azokkal a cégekkel tudnak leginkább azonosulni, akikre partnerként tekinthetnek ezen a téren is.

A Stylers Group szoftverfejlesztő cég szerint az e-kereskedelem jövőjét már most a „digitális bennszülöttek" írják, ugyanis nem csak a mai 12-26 éves korosztály vásárlói döntéseinek hátterét, de már az Alfa generáció igényeit is figyelni kell.

A kép illusztráció Fotó: Pexels

Mire költenek a leginkább?

A KSH adatai szerint csak Magyarországon több mint 1,5 millió 12-26 között fiatal él, akik számára teljesen természetes, hogy bárhol, bármikor előkapják a mobiltelefonjukat, hogy megvegyék a trendi ruházati (60 százalék) vagy éppen szépségápolási kellékeket (41 százalék). A Mastercard friss felmérése szerint ezek a legnépszerűbb termékek a korosztály bevásárlólistáján. A megkérdezett fiatalok 76 százaléka havi rendszerességgel vásárol online.

 

Milyen hatásuk van a családi vásárlási döntésekre?

Egy amerikai kutatás szerint a szülők 70 százaléka megkérdezi Z generációs gyermekét a neki szánt termékek beszerzése előtt. Mi kell tehát ahhoz, hogy ezt a könnyen elcsábuló korosztályt is a visszatérő vásárlók között tudhassák a webáruházak?

Gönczy Gábor, a Stylers Group CEO-ja szerint:
Ha alaposabban a Z generáció vásárlási szokásai és a döntéseit motiváló tényezők mögé nézünk, kiderül, hogy elsősorban a vágyaikat és elképzeléseiket azonnal kiszolgáló megoldásokat keresik az online térben is, ahogy az élet minden más területén. Ezért nem túlzás azt mondani, hogy egy akadálymentes, gyors és mindenekelőtt mobiloptimalizált webshop nélkül ma már labdába sem rúghatnak a kereskedők, a vásárlói élményhez pedig elengedhetetlenek a profi mesterséges intelligencia-alapú ajánlórendszerek. Ezek megbízható üzemeltetéséhez azonban komoly technológiai háttér kell, mert nem egy példát láthattunk arra, hogy egy Black Friday-fiaskó vagy egy befuccsolt fizetési oldal miatt örökre elpártoltak a vásárlók, akár egy nagyobb márkától is.

A Z generáció tagjainak saját bevallása szerint (60 százalék) is jellemző rájuk az impulzusvásárlás, amelyet a gyors, személyre szabott, többcsatornás online vásárlói terek mellett az élményalapú megközelítéssel aknázhatnak ki az e-kereskedők.

A kép illusztráció Fotó: Pexels

Már jönnek az „alfák" is

Stylers Group szakértői szerint a 2010 után született gyerekek már korábban be fognak lépni a potenciális vásárlók körébe, mint gondolnánk. Jelentős trendnek tűnik majd náluk a „gamifikáció", vagyis a játékalapú információátadás, amelyre azért van szükség mert sokkal alacsonyabb az ingerküszöbük a hirdetések és reklámok tekintetében, és sokkal rövidebb ideig lehet lekötni a figyelmüket.

 

Növekvő vásárlóerők

„Becslések szerint 2024 végére közel 2 milliárd lakos tartozik majd ebbe a korosztályba, vagyis várhatóan ez lesz a valaha élt legnépesebb generáció – felbecsülhetetlenül értékes vásárlóerővel. Természetesen egyelőre csak tapogathatjuk, mire is lesz majd igénye a jövő webshop-látogatóinak, de azt már most tudhatjuk, hogy a gyorsan átlátható, egyszerű, vizuális formában átadott üzenetek lesznek majd igazán hatékonyak. Az is biztosnak tűnik, hogy még fontosabb lesz a többcsatornás értékesítés, a közösségi platformok – főként a videómegosztók – közvetlen becsatornázására pedig mindenképpen szükség lesz. Ezek olyan stabil pontok, amelyeket már most magabiztosan követhetnek azok az e-kereskedők, akik a jövőben is sikeresek szeretnének lenni" – teszi hozzá Gönczy Gábor.

Többet tudnál az e-kereskedelemről? Akkor látogass el a Protechtor E-commerce online eseményeire. Az első alkalom szeptember 9-én, csütörtökön 14:00-kor lesz, amelynek címe "Innovatív payment stratégia: így kattintanak egyre többen a fizetés gombra" lesz.

Az eredeti cikket ITT érheti el. 

Kiemelt kép: Pexels

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.