Drága előfizetést kap a gyerekek kedvenc játéka

Többe kerül majd, mint két-három streamelőszolgáltatás együtt – írja az Origó.

Forrás: origo.hu2020. 11. 25. 11:00
EStars Grand Final featuring FORTNITE
Esports - EStars Grand Final featuring FORTNITE - Stamford Bridge, London, Britain - March 31, 2019 Gamers taking part in the Fortnite tournament Henry Nicholls for EStars via Action Images - RC1D8DCB4BD0 Fotó: Action Images
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Néhány nappal ezelőtt felröppent pletykákat megerősítve az Epic Games bejelentette, hogy december másodikától újabb módon tudnak majd pénzt költeni az ingyen játszható Fortnite battle royale sikerjátékában a gamerek. A termék opcionális, havidíjas előfizetése a Fortnite Crew nevet kapta, és havi 12 euróba, azaz olyan 4300 forintba kerül majd.

Ezért cserébe az előfizetők hozzáférést kapnak a Fortnite aktuális szezonjához, havi 1000 V-Bucks fizetőeszköz üti a markukat (ezt a játék boltjában lehet elkölteni különféle kozmetikai elemekre), továbbá exkluzív, másmilyen módon nem megszerezhető kozmetikai tárgyakat is kapnak.

Az ajánlat alapvetően sem tűnik különösen bombának, a magyar játékosok számára pedig különösen nem az, hiszen például a streamingszolgáltak régiós árazást használnak itthon. Kontextusként az Xbox Game Pass Ultimate játékbérlő és játékstreamelő 4190 forintba kerül, de ennyi pénzből éppen elő lehet fizetni két-három zenestreamelőre és videostreamelőre is.

Az eredeti cikket IDE KATTINTVA érheti el.

Miért annyira népszerűek az online harcolós játékok?

Felbukkantak ugyanis az úgynevezett Battle Royale típusú játékok, és nagyon hamar elképesztő népszerűségre tettek szert, elsősorban a fiatalabb korosztály, a tinédzserek, gyerekek körében.

A legsikeresebb darabokkal napi szinten több tízmillió ember játszik világszerte, és már ott tartunk, hogy a gyökeresen más stílusú programokban is megjelennek a Battle Royale játékmódok, elemek. Ez pedig azt jelzi, hogy ez a műfaj rövid idő alatt megkerülhetetlenné vált.

De mi olyan különleges a Battle Royale játékokban, hogy képesek voltak elhomályosítani az évtizedek óta virágzó, kaland, stratégiai, RPG és hagyományos lövöldözős játékok fényét? Ennek járt utána az Origo írása.

Bár az első BR játékok csak 2017-ben bukkantak fel, a gyökerekig egészen 2000-ig kell leásni. Ebben az évben jelent meg a Battle Royale című japán film, amely az egész stílus névadójának számít. Nem véletlenül. Ezen alkotásban „kidobnak” egy középiskolai osztályt egy fegyverekkel és különféle eszközökkel dúsan megszórt szigetre, azzal az egyetlen szabállyal, hogy a végén csak egy maradhat.

Ha egy bizonyos idő elteltével, három nap után még többen vannak életben, akkor a nyakukra szerelt robbanószert aktiválják, és végül a „játéknak” így nem lesz „győztese”. A gyerekek persze eleinte tiltakoznak, de végül egymásnak esnek, amit a japán filmekhez illően rendkívül naturalisztikusan ábrázolnak. A hangsúly persze elméletileg nem az akción, a gyilkolászáson van: azt akarták bemutatni az alkotók, hogy pillanatok alatt hogyan hullhat atomjaira egy látszólag működő közösség, hogy hogyan vesztik el morális tartásukat az emberek, és, hogy igazából legbelül a legtöbb ember továbbra is ragadozó, amely a túlélésért mindenre képes.

Tovább

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.