Okosóra formájában térnek vissza a virtuális kedvencek

Nem kívánja elengedni a huszonöt éve őrületet indított játékot a Bandai – olvasható az Origo cikkében.

Forrás: ORIGO2021. 06. 21. 20:28
Egyelőre csak Japánban lesz biztosan kapható Forrás: YOUTUBE (KÉPERNYŐKÉP)
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ezredforduló tájékán általános iskolába jártak és a szüleik garantáltan ismerik a Tamagotchit, akkoriban ez volt az egyik legnagyobb őrület a fiatalok körében. A japán Bandai által készített, kvarcjátékszerű kütyüben a gyerekek virtuális kedvenceket istápolhattak, például etetniük kellett azokat, minijátékokon és jutalomfalatokon keresztül boldogan kellett tartaniuk a teremtményeket.

A Bandai szerint eljött az ideje a négy évvel ezelőttig 82 milliós darabszámban eladott játék felélesztésének, bemutatta a Tamagotchi Smartot. Az eszköz leginkább egy okosórára hasonlít, de az idő és a dátum mutatásán túl csak a némileg modernizált játék futtatására képes, a gombos és érintőkijelzős vezérlés mellett hangparancsokkal is lehetővé teszi a kedvencekkel való foglalkozást.

Egyelőre csak Japánban lesznek biztosan kaphatóak a virtuális kedvencek
Fotó: YOUTUBE (KÉPERNYŐKÉP)

A Tamagotchi Smart egyelőre csak Japánban lesz biztosan kapható, az első időszakban lottós rendszeren keresztül lehet majd szerezni belőle, általánosan november 23-tól válik elérhetővé. Az ára 7480 jen lesz, darabonkénti 1100 jenért pedig további funkciókat feloldó kulcsokat is árul majd hozzá a Bandai, ilyen sorrendben körülbelül 20 ezer és 3 ezer forintokról van szó.

Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.

Digitális méregtelenítés

A modern társadalmakban élők többsége elképzelhetetlennek tartja az életét offline, azaz anélkül, hogy folyamatosan rajta legyen az interneten. Onnan rendel ételt, vásárol mozijegyet, választ társat, azon keresztül tartja a kapcsolatot a rokonaival, barátaival, onnan tájékozódik a világ dolgairól. Fennakadtunk a világhálón, és paradox módon ma már azért is hajlandók vagyunk fizetni, hogy időnként segítsenek nekünk lejönni róla.

Negyvenesekből álló, hatfős társaság ül a belvárosi étterem egyik asztalánál. Miközben a megrendelt ételre várnak, telefonjukba merülnek, múlatják az időt. Néha egymásnak mutatják, hogy a város vagy a világ másik végén éppen mi történt, melyik ismerősük mit vásárolt, vagy éppen milyen képet tett fel valamelyik közösségi oldalra a gyerekéről vagy a cuki macskájáról. Amikor az étel megérkezik, szelfit készítenek magukról, majd lefotózzák az ételt is, és posztolják az Instagramon vagy a Facebookon. Kint, a téren, a padokon a Z generáció tagjai, a mai tizenévesek szintén a telefonjukba bújnak. Többségük legfeljebb az egyik füléből veszi ki a fülhallgatót, úgy beszélget a társaival, ha egyáltalán, mert ha együtt vannak, akkor is inkább filmet néznek, vagy valamelyik menő vlogger videóit a YouTube-on.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.