Az ezredforduló tájékán általános iskolába jártak és a szüleik garantáltan ismerik a Tamagotchit, akkoriban ez volt az egyik legnagyobb őrület a fiatalok körében. A japán Bandai által készített, kvarcjátékszerű kütyüben a gyerekek virtuális kedvenceket istápolhattak, például etetniük kellett azokat, minijátékokon és jutalomfalatokon keresztül boldogan kellett tartaniuk a teremtményeket.
A Bandai szerint eljött az ideje a négy évvel ezelőttig 82 milliós darabszámban eladott játék felélesztésének, bemutatta a Tamagotchi Smartot. Az eszköz leginkább egy okosórára hasonlít, de az idő és a dátum mutatásán túl csak a némileg modernizált játék futtatására képes, a gombos és érintőkijelzős vezérlés mellett hangparancsokkal is lehetővé teszi a kedvencekkel való foglalkozást.

Fotó: YOUTUBE (KÉPERNYŐKÉP)
A Tamagotchi Smart egyelőre csak Japánban lesz biztosan kapható, az első időszakban lottós rendszeren keresztül lehet majd szerezni belőle, általánosan november 23-tól válik elérhetővé. Az ára 7480 jen lesz, darabonkénti 1100 jenért pedig további funkciókat feloldó kulcsokat is árul majd hozzá a Bandai, ilyen sorrendben körülbelül 20 ezer és 3 ezer forintokról van szó.
Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.
Digitális méregtelenítés
A modern társadalmakban élők többsége elképzelhetetlennek tartja az életét offline, azaz anélkül, hogy folyamatosan rajta legyen az interneten. Onnan rendel ételt, vásárol mozijegyet, választ társat, azon keresztül tartja a kapcsolatot a rokonaival, barátaival, onnan tájékozódik a világ dolgairól. Fennakadtunk a világhálón, és paradox módon ma már azért is hajlandók vagyunk fizetni, hogy időnként segítsenek nekünk lejönni róla.
Negyvenesekből álló, hatfős társaság ül a belvárosi étterem egyik asztalánál. Miközben a megrendelt ételre várnak, telefonjukba merülnek, múlatják az időt. Néha egymásnak mutatják, hogy a város vagy a világ másik végén éppen mi történt, melyik ismerősük mit vásárolt, vagy éppen milyen képet tett fel valamelyik közösségi oldalra a gyerekéről vagy a cuki macskájáról. Amikor az étel megérkezik, szelfit készítenek magukról, majd lefotózzák az ételt is, és posztolják az Instagramon vagy a Facebookon. Kint, a téren, a padokon a Z generáció tagjai, a mai tizenévesek szintén a telefonjukba bújnak. Többségük legfeljebb az egyik füléből veszi ki a fülhallgatót, úgy beszélget a társaival, ha egyáltalán, mert ha együtt vannak, akkor is inkább filmet néznek, vagy valamelyik menő vlogger videóit a YouTube-on.
Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.