Negyvenesekből álló, hatfős társaság ül a belvárosi étterem egyik asztalánál. Miközben a megrendelt ételre várnak, telefonjukba merülnek, múlatják az időt. Néha egymásnak mutatják, hogy a város vagy a világ másik végén éppen mi történt, melyik ismerősük mit vásárolt, vagy éppen milyen képet tett fel valamelyik közösségi oldalra a gyerekéről vagy a cuki macskájáról. Amikor az étel megérkezik, szelfit készítenek magukról, majd lefotózzák az ételt is, és posztolják az Instagramon vagy a Facebookon. Kint, a téren, a padokon a Z generáció tagjai, a mai tizenévesek szintén a telefonjukba bújnak. Többségük legfeljebb az egyik füléből veszi ki a fülhallgatót, úgy beszélget a társaival, ha egyáltalán, mert ha együtt vannak, akkor is inkább filmet néznek, vagy valamelyik menő vlogger videóit a YouTube-on. Nők, férfiak, babakocsival sétáló anyukák sietnek dolgukra, szinte kivétel nélkül telefonnal kezükben. Sokan fel sem néznek a mobiljukból, úgy vágnak át ezen a gyönyörű téren, hogy észre sem veszik, milyen varázslatos helyen élnek.
Az internet szó szerint behálózta a modern kor emberét, és mivel manapság, a mobil eszközök korában a kapcsolat már nem helyhez kötött, úgy ragadunk bele ebbe a hálóba, mint légy a pókéba.
A statisztikák szerint ma már a legkevésbé eredeti feladatára használjuk az okostelefonunkat, az elsődleges az internetalapú „okos” funkció, az azonnali üzenetküldés, a böngészés, a közösségi oldalak használata, a zene- és filmnézés, letöltés. Az eNet idei kutatása szerint a felnőtt magyar internetezők 89 százaléka, azaz közel 5,3 millióan használnak okostelefont. Számuk egy év alatt 800 ezerrel bővült. Az okostelefon életünkben betöltött kitüntetett szerepét nemcsak a használók számának folyamatos emelkedése, de a készülékünkhöz ragaszkodásunk is bizonyítja. Amellett, hogy az okostelefon-tulajdonosok 71 százaléka szinte sosem kapcsolja ki telefonját, 55 százalék éjszaka is maga mellett tartja, negyedük pedig még a WC-re is magával viszi azt. A Cofidis Hitel Monitor kutatásában döbbenetes szám olvasható: a magyarok naponta átlagosan 2600 alkalommal érintik meg telefonjukat. A nyomogatók fele ételt rendel ételt, szállást foglal vagy hivatalos ügyeit intézi az online térben.