A magyar tanulók többsége a személyes oktatást választja

A hosszas otthonlét és az online oktatás után újra visszatérhettek az iskolába a tanulók és a pedagógusok – írja a bama.hu.

2021. 09. 13. 14:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az újrakezdés vegyes érzésekkel teli, hiszen sokan örülnek, hogy újra a barátok és kollégák között lehetnek, de mások aggódnak az újból növekvő esetszámok miatt. A Rakuten Viber 11 országban – Görögország, Magyarország, Horvátország, Szerbia, Bosznia, Bulgária, Ukrajna, Szlovákia, Csehország, Lengyelország és Szlovénia –, összesen 200 000 felhasználó részvételével készített kutatást a kelet-közép-európai régióban, az iskolakezdésről és a preferált oktatási csatornákról.

A magyar kitöltők válaszaik alapján a hagyományos oktatási formát részesítik előnyben, ezt bizonyítja, hogy 72 százalékuk a személyes tanórák mellett tette le voksát, míg mindössze 11 százalékuk választaná az online oktatást.

A fennmaradó 17 százalék pedig úgy véli, mindkét módszer hatásos, ezért nem szívesen választanának közülük. A válaszadók véleménye a többi régióban sem különbözik: a szavazók több mint 70 százaléka támogatja a személyes iskolai oktatást.

A felmérés második kérdésében a különböző oktatási formák hatékonyságát vizsgálták: az egyes régiók válaszaiból kiderült, hogy a legtöbb országban a válaszadók 80 százaléka a tantermi oktatást jóval hatékonyabbnak tartja az online és a vegyes módszerekkel szemben.

A Viber Közösségekben végzett felmérés eredményei alapján az alkalmazást elsősorban továbbra is leginkább a szülőkkel, tanárokkal és osztálytársakkal való kommunikációra használják, illetve kisebb arányban a házi feladatok beszerzésére vagy az online órákon való részvételre.

Az eredeti cikk ITT érhető el.

A borítókép illusztráció. Forrás: unsplash

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.