Közleményükben azt írták: a vállalat bejelentette, hogy 3 millió euró alaptőkével TS Tech Hungary Kft. néven létrehozza magyarországi alkatrészgyártó üzemét. A beruházás kezdő összege 1,3 millió euró, és 2015-ben kezdik meg ötven dolgozóval a Volkswagen számára autóülések gyártását az 1800 négyzetméteres gyártócsarnokban.
A városban már korábban megtelepült a szintén japán Toyo Seat, amely a Suzuki üléseit gyártja. Így a Bridgestone, az Ibiden, az Asahi Glass, a JSR és Konica Minolta után az elmúlt fél évben ez a hatodik bejelentés új japán beruházásról, amelyből öt a gépjárműgyártáshoz kötődik. Magyarországon Németország után Japán a legnagyobb autóipari beruházó.
A magyar üzleti környezet bemutatása és a nagybefektetők beruházási szándékainak ösztönzése volt a célja annak a tokiói üzleti fórumnak, amelyet Takács Szabolcs, a Külügyminisztérium globális ügyekért felelős helyettes államtitkára nyitott meg tavaly novemberben. A külügyi tárca akkori közleménye szerint az utóbbi hónapokban ismét megélénkült a japán befektetők érdeklődése Magyarország iránt, ezt mutatja az összességében mintegy 450 millió euró értékben bejelentett új japán beruházás is, amelyek együttesen több mint 1000 új munkahelyet teremtenek.
Elemzők szerint a járműipari termelés bővülésének köszönhetően javulhat Magyarországon az ipar teljesítménye a következő hónapokban. Hazánk gazdasági növekedési lehetőségei a még világszerte húzóágazatnak számító autóiparban vannak – mondta korábban Orbán Viktor miniszterelnök.
A magyar kormány eddig a National Instruments vállalattal, a Coca-Colával, a Richter Gedeon Nyrt.-vel, az Alcoa-Köfém Kft.-vel, a Daimler AG-vel, a Magyar Suzuki Zrt.-vel, a Hankook Tire Kft.-vel, a Microsoft Magyarország Kft.-vel, a GE Hungary Kft.-vel, a Stadler Trains Magyarország Vasúti Szolgáltató Kft.-vel, a Tesco-Global Áruházak Zrt.-vel, az IBM Magyarország Kft.-vel, a Tata Consultancy Services magyarországi fióktelepével és a Nokia Siemens Networksszel kötött stratégiai együttműködési megállapodást.