Zsarolás, fenyegetés és blöffök színesítik azt a Malév Ground Handling (MGH) és a Wizz Air közötti üzleti vitát, amelynek következtében a fapados légitársaság Budapestről induló, illetve oda érkező utasai június 22-én többórás késést voltak kénytelenek elszenvedni – ez legalábbis rajzolódik ki a lapunk birtokába került információkból. Az ügy pikantériája – amellett, hogy az utazóközönség a saját bőrén is megtapasztalhatta, hogy valami nincs rendben –, hogy az MGH állami cég. Vagyis a tisztának épp nem nevezhető eszközök használatától nem tartózkodik a tulajdonosi jogokat gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV) sem.
A lapunknak több forrásból is megerősített történet lényege, hogy a Malév GH mint a Wizz Air budapesti járatainak földi kiszolgálását végző partnere magasabb árat szeretett volna kialkudni a munkáért, dacára annak, hogy a légitársasággal kötött megállapodása 2020-ig érvényes. (Az MGH törekvéseit több ok indokolta: egyrészt az állami cég rendkívül nehéz anyagi helyzetben van a modernizáció elmaradása és az elavult működési modell, valamint a régről örökölt adósságok miatt. Másrészt képtelen lépést tartani a növekvő bérekkel és az elvándorlással, harmadrészt pedig – úgy tudjuk – a Wizz Airnek tett eredeti ajánlat igen alulárazott volt.)
A Wizz Air az MGH szándékával szembemenve először pályázaton keresett partnert arra az esetre, ha a cég – új megállapodás hiányában – leállna. Erre a beszerzésre értelemszerűen nem kapott meghívást az állami vállalat, csak a három másik földi kiszolgáló cég, a török Celebi, a brit Menzies, valamint a magyar hátterű BudPort. Mint megtudtuk, a bekért ajánlatok szintén nem nyerték el a Wizz Air tetszését, így folytatódott az MGH-val való alkudozás is. Mivel azonban az akkor már több hónapja tartó egyeztetések nem vezettek eredményre, az MGH-nál úgy döntöttek, szintet lépnek: június 21-én az MNV-től az a tájékoztatás érkezett a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt.-hez, hogy a járatok földi kiszolgálását ellátó állami cég másnap leáll.