Versenyen keresik a kreatív munkaerőt

Innovatív megoldásával rögtön a világpiacon mérette meg magát egy nemrégiben indult magyar vállalkozás.

Bodacz Péter
2017. 07. 23. 16:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Eredetileg az egyetemi hallgatók megméretésének indult, mára azonban a vállalati munkaerő-toborzás fontos eszközei lettek az esettanulmány-versenyek. Hogy ezek igencsak alkalmasak a legjobb képességű munkaerő kiválasztására, jól mutatja, hogy szervezésük, lebonyolításuk ma már önálló piaci termékké fejlődött, amelyben ráadásul egy magyar startup, a Case Solvers tekinthető nemzetközi szinten is úttörőnek.

Az egész úgy indult – avatta be lapunkat Ábrahám Zsolt, a cég alapítója –, hogy corvinusos diákként maga is több esettanulmány-versenyen indult idehaza és külföldön, csapatban későbbi üzlettársával, Juhász Istvánnal. Ezeken a versenyeken a csapatokban dolgozó diákoknak egy valós vagy fiktív üzleti helyzetet kell elemezniük, kidolgozni a problémára egy megoldási javaslatot, majd ezt prezentálni a zsűri előtt. Azaz az üzleti tanácsadást szimulálják. 2012-es végzésükig számos versenyen részt vettek, a tapasztalataikat pedig egy blogon foglalták össze azoknak, akik hasonló megméretésekre készülnek. Rövid idő elteltével azonban úgy látták, hogy a versenyre készülőknek nem áll rendelkezésükre segítség, amire így akkora igény mutatkozott, hogy tréningek szervezésébe kezdtek. – A siker nem maradt el, hiszen az általunk felkészített diákok rendre a legjobbak között végeztek. Kiderült az is, hogy hasonló segítsége nemcsak idehaza, de külföldön sincs a diákoknak, miközben az esetversenyek száma egyre nő – mondja Ábrahám Zsolt, megjegyezve: pár éve még jó, ha tíz versenyt rendeztek hazánkban, tavaly már több mint harmincat.

A Case Solvers munkájában időközben nemcsak a versenyekre készülő diákok, hanem az üzleti egyetemek és vállalatok is elkezdtek fantáziát látni: immár nemcsak idehaza, hanem Európa több országában és különös módon Indiában is hasít a vállalkozás. Az üzlet abban van, hogy a tréningeket rendszerint egy-egy cég szponzorálja saját alkalmazottai, vezetői számára. A versenyeket pedig akár több vállalat is finanszírozhatja, egy csapat tagjai ugyanis más-más területen erősek, és a megrendelők igényei is eltérnek, így nincs érdekellentét. Ma már az ügyfeleik között tudhatják a Magyar Telekomot, a Wizz Airt, a British American Tobaccót vagy a DHL-t is.

A társaság tapasztalatai azt mutatják, hogy a legnagyobb nehézséget általában a probléma strukturálása, elemzése, a rendszerekben gondolkodás, valamint a jó kommunikációs és prezentációs képességek hiánya okozza, így a tréningeken ezekre összpontosítanak, és a versenyeken is ezek a fő értékelési szempontok. Ábrahám Zsolt szavai szerint ezek a készségbeli hiányosságok részben a hazai, merev oktatási rendszer problémáit mutatják, a nemzetközi esetversenyeken elért jó eredmények ugyanakkor azt igazolják, hogy a hazai diákokban megvan a készség a fejlődésre.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.