Csalogatás, hitegetés
Az üdülési jogokkal kapcsolatos megtévesztések azonos sémára épülnek, és hasonlóan a termékbemutatókhoz, jellegzetes eszközökről felismerhetők. Például alapvető, hogy a cégek személyes egyeztetésekre csalogatják be a fogyasztókat, akik amiatt jelentkeznek a hirdetésre, mert meg akarnak szabadulni a nyűggé vált üdülési joguktól. Ennek ígéretével veszik rá őket a találkozásra, ahol elhitetik, hogy a sikeres értékesítés érdekében szükséges a már meglévő üdülési jog bővítése, esetleg újabb üdülési jog vásárlása. Ezt követően azonban az ügyfelek nem kapnak valós segítséget üdülési joguk továbbértékesítésében, így az eredetinél is kedvezőtlenebb helyzetbe kerülnek. A versenyhatóság korábban már felhívta az üdülési joggal rendelkezők figyelmét a jogsértő módszerekre, de az utóbbi időben érkező jelzések alapján továbbra is óvatosságra int minden érintett fogyasztót.