Az ultrafapadosok jobban viselték a pandémia okozta forgalomkiesést, mint a nemzeti légitársaságok, amelyeket hatalmas segélycsomagokkal tudtak csak életben tartani a kormányok. A diszkontok egyetértenek abban, hogy ez a segítség piacellenes és versenytorzító, de
ha összetalálkoznak egy-egy európai repülőtéren, akkor előfordul, hogy a fegyverbarátságból ellenségeskedés lesz.
Ez történt a közelmúltban az egyik exjugoszláv állam, Bosznia-Hercegovina repülőterén. Ahogy a Simpleflying.com megírta, majdnem három hónappal azután, hogy megkezdte a jegyértékesítést a Tuzla repülőtérre (TZL) induló járataira, a Ryanair kénytelen volt felfüggeszteni a kereskedést. Tuzla repülőtere jelenleg nem indít és fogad menetrend szerinti kereskedelmi járatokat – a Wizz Air kivételével. A magyar légitársaság Tuzlából 15 célállomásra értékesít jegyeket, ebből hét Németországba, négy pedig Svédországba irányul. Esed Mujačić, a tuzlai repülőtér igazgatója a tárgyalásokról azt közölte, egyezségre jutottak a Ryanairrel a szerződés minden részletét tekintve, és a fapados alá is írta a dokumentumot. Ezt követően a tuzlai reptér felügyelőbizottsága és a közlekedési minisztérium nem hagyta jóvá a kontraktust. A felügyelőbizottság elnöke azzal indokolta az elutasítást, hogy jobb pénzügyi feltételeket kívánnak kiharcolni az ír cégnél. Továbbá úgy gondolják, hogy
a Ryanairrel kötött megállapodás nem hozhatja kedvezőtlen helyzetbe azt a stratégiai partnert, akivel már üzleti kapcsolatban vannak – ez a partner pedig a Wizz Air.

A tuzlai kaland meglehetősen kellemetlen a Ryanairnek, de Michael O’Leary sem megy a szomszédba egy kis szurkapiszkáért. A Ryanair-főnök azzal vádolta meg a minap a versenytársat, hogy nem képezte ki kellőképpen a pilótákat a járvány idején, emiatt
a Wizz Airnek nemrég naponta több tucat járatot kellett lemondania, és hatalmas káosz alakult ki Schwechaton.
Az Aerotelegraph.com beszámolója szerint Bécsben, ahol a két légitársaság közvetlenül versenyez egymással, a magyarok 14 útvonalat mondtak le. O’Leary szerint azért, mert a Wizz egyes pilótái nem repültek eleget, és ezért nincsen repülési engedélyük. A Wizz Air pontatlannak és félrevezetőnek minősítette O’Leary nyilatkozatát. Mint közölték, valóban problémák merültek fel náluk a légiutas-kísérők beosztásával kapcsolatban. Az egésznek azonban semmi köze nincs a légitársaság pilótáihoz.
A kemény beszólások hátterében a verseny kiéleződése állhat – vélekednek a Financial Times elemzői.
A lap A magyar fuvarozó rohamos terjeszkedése fenyegeti az ír vetélytársat az olcsó piacért folytatott harcban címmel közölt írást.