Mobilon vagy internetbankon keresztül ajánlatos pénzt utalni? Ha be van kapcsolva az asztali számítógép vagy laptop, akkor gyakorlatilag mindegy. Ez azonban egyáltalán nem igaz minden műveletre.
Az internetes és a mobilbankolás közül az utóbbi nagyobb népszerűségre tett szert az elmúlt időszakban, több felhasználó tért át a telefonos ügyintézésre a hagyományosról. Meglehet, nem véletlenül alakult ez így.
Nézzük azokat a szolgáltatásokat, amelyeket csak a banki mobilalkalmazások „tudnak”, az internetbankok nem, pedig a hitelintézetek egymás helyettesítőjének tekintik őket. A kiigazodásban Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu alapítója és bankszámla-szakértője volt segítségünkre.
Egy banki mobilapplikációval azonnal tudunk rendezni bármilyen kötelezettséget. Például ha e-mailben megkapjuk az elektronikus számlát, akkor azt azonnal ki tudjuk fizetni, így biztosan nem felejtjük el, ráadásul a bosszantó fizetési emlékeztetőkért sem kell fizetni. Már azzal előnyre teszünk szert, ha csupán ezért térünk át a mobilapplikáció használatára, de az igazi előnyök azoknak a szolgáltatásoknak a használatával érhetők el, amelyek az internetbankokban nem is találhatók meg.
Előnyök a mobilappban
A mobilbankolás előnyei között az első helyen érdemes megemlíteni, hogy egy banki mobilapplikációba az ujjlenyomatos (Android és iPhone) vagy arcfelismerős (csak iPhone) telefonokon közvetlenül is be lehet lépni, nem kell hozzá másik eszköz. Az asztali internetbankba ma már általában csak mobiltelefon közreműködésével lehet belépni, legyen szó push üzenetről (a különböző alkalmazások küldik megerősítésként, azaz azonosításként a telefonra) vagy sms-ről.
Ugyancsak előny mobilapplikáció esetén, hogy a CIB, Erste, Gránit, K&H, MagNet, MKB, OTP és UniCredit bankoknál, hogy azonnali és ingyenes push üzenetet kapunk a számlánkra érkezett jóváírásokról, vagy az onnan leemelt terhelésekről vagy/és a bankkártya-tranzakciókról.
A CIB, Erste, Gránit és Raiffeisen bankoknál kihasználhatjuk a telefon kameráját – hívja fel a figyelmet a szakértő, amelyen keresztül QR-kód közvetítésével tudjuk leolvasni a bankszámlaszámot, amire utalni kell. Asztali internetbanknál marad a „humán interfész”, amely hibalehetőséget rejt magában.