– Mi történt nyár óta, amikor utoljára találkoztunk és a bor kulturális szerepéről beszélgettünk?
– Az idei év volt számunkra az első, amikor a teljes programpalettával dolgoztunk. Nyáron beszélgettünk a Buborékok nyara programsorozatról és arról, hogy ősszel elindul három egyetemen a BorKatedra – Szeminárium a magyar borról. Ma már túl vagyunk a nyári és őszi kampányokon, komoly nemzetközi megjelenéseken, összesen hetven hazai és nemzetközi projektet valósítottunk meg idén, és mire az interjú megjelenik, túl leszünk az adventi sorozaton is, mi több, lezárul a BorKatedra első szemesztere. A képzés kifejezetten sikeresnek mondható, pillanatok alatt megtelt az előadás-sorozat. Indul a következő szemesztere, amely már hat egyetemen érhető el.
– Ez egy felvehető szak?
– Szabadon választható, kreditrendszerben működő tárgy két nyelven, angolul és magyarul. Fontos hangsúlyoznom, a borstratégiánk fő pillére, hogy a fiatalokat érjük el, ugyanis a borra mi nem elsősorban alkoholos italként, hanem kulturális edukációs termékként gondolunk. A cél, hogy a kulturális területekre nyitott fiatalokat „húzzunk” be a felelős borfogyasztók körébe. Ebben Hankó Balázs miniszter úr is partner, maximális támogatásáról biztosított. Egyébként arról már nyáron is beszéltünk, hogy az elsődleges borfogyasztói kör, a borturizmus és az idősebb generáció felé jól működik a kommunikáció, ennek megfelelően ezek a területek jól teljesítenek. Ugyanakkor nemcsak Magyarországon, hanem a világon mindenhol öregszik a borfogyasztók tábora. A kor előrehaladtával pedig (támogatandó módon) csökken az elfogyasztott alkohol mennyisége (azaz a minőségi fogyasztók száma növekszik). Egyebek mellett emiatt is csökken a világon a borfogyasztás, ezzel összhangban jelenleg túltermelés van. Nyáron tízszázalékos többletről beszéltünk, a mostani becslések szerint globálisan 13 százalékkal több boros ital készül, mint amennyire szükség lenne. Tehát nekünk a meglevő elsődleges fogyasztók mellett a fiatalításon kell gondolkodnunk. Ennek megfelelően az összes közösségi felületen aktívak vagyunk, amit az Y és Z generáció használ.