A magyar fogyasztók érdeklődése a meleg érkezésével szinte egy időben ugrásszerűen megnövekedett a nyári kánikulában leginkább használt termékek iránt – derült ki az Árukereső.hu legfrissebb adataiból.

Olyan termékeket keresnek a vásárlók az Árukeresőn, amelyekkel elviselhetőbb a hőség
A 25-30 fokos hőmérséklet mellett egészen biztosan kijelenthetjük, hogy megérkezett a nyár,
Magyarország és szomszédai, illetve a régió országai pedig olyan termékeket keresnek, amelyekkel elviselhetőbb lehet a hőség, vagy amelyekkel kihasználhatják a jó időt.
Fókuszba kerülhetett a kinti falatozás és italozás, ugyanis
- több mint kétszer annyian kerestek dohányzóasztalt,
- és mintegy 67 százalékkal ugrottak meg a jégdarálók keresései,
- míg 62 százalékkal többen kutattak túradobozok után.
- Majdnem 50 százalékkal többen kerestek vízipisztolyokat,
- és csaknem 40 százalékkal többen érdeklődtek az úszógumik, karúszók, egyéb strandjátékok iránt.
Csehországban is népszerűek voltak a jégdarálók, amelyekre különösen, 138 százalékkal megnőtt az érdeklődés, de a legtöbbet bicikli sisakokat és bicikli vázakat kerestek: mindkettőt hétszer többen, mint előtte. A cseheknél is a szabadtéri tevékenységek voltak a sztárok: tollaslabdához hálókat 160 százalékkal, gyerek-,kutya- és hagyományos medencéket 127, 126 és 110 százalékkal többen próbáltak jó áron beszerezni. Persze a küllemükre is gondoltak a vásárlók, és majdnem négyszeresére ugrott a körömcsipeszek népszerűsége.
A szlovákoknál az úszódeszkákra ugranak legtöbben
A szlovákok is szívesen töltenék idejüket a medencékben: közel háromszor annyian érdeklődtek az úszódeszkák és kétszer annyian a felakasztható szűrők után. A biciklifékek keresései 145, míg az étrendkiegészítőké 113 százalékkal növekedtek most, hogy beköszönt a jó idő. Szomszédaink kertjeiket is szeretik, ugyanis 112 százalékkal többet kerestek mindenféle pavilonkiegészítőre, illetve kerti sátorra.
Bulgáriában sátrakra és bőröndökre kerestek majdnem kétszer annyian, míg Horvátországban a sövényvágó ollók, a kajakok és kenuk, illetve a medencefelszerelések domináltak mintegy 50 százalékkal nagyobb érdeklődéssel, bár azért 18 százalékot ugrottak a jacuzzik is. Szerbiában is az utazáson gondolkodhatnak az emberek, ugyanis kétszer annyian kerestek rá nyári gumikra, és nagyjából 20 százalékkal nagyobb volt az érdeklődés a horgászfelszerelések iránt. Romániában pedig a kempingszékeket kutatták 60 százalékkal többen. Érdekesség, hogy a románok grafikus tableteket is hasonló mértékben kerestek, és több mint 20 százalékkal ugrott meg a könyvek iránti érdeklődés.
Az évről évre egyre melegedő nyarak és a gazdasági változások együttese még jobban felértékeli az Árukereső.hu szerepét, ahol a vásárlók a lehető leggyorsabban és a lehető legjobb áron reagálhatják le mind az éghajlati, mind a pénzügyi változásokat. Erre a legfrissebb adatok is kiváló példa, ugyanis a hőséggel párhuzamosan ugrottak meg a kapcsolódó termékek, pár érdekes, látszólag eltérő termékkategória mellett.