
Zelenszkij azoktól kér, akiket leválasztana az orosz energiáról
Szlovákia és Magyarország segíti ki leginkább Ukrajnát.
Két ütemben folyik jelenleg is munka az M76 autóút (M7–Zalaegerszeg) építésénél. Az első az M7 autópálya holládi csomópont és Balatonszentgyörgy közötti, míg a második a Balatonszentgyörgy és Fenékpuszta – Hévíz és Keszthely elkerülő út csatlakozása – közötti szakasz. Mint a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) tájékoztatójából kiderült, a kivitelező részben még dolgozik a két ütem kiviteli tervein, és folyamatosan szerzi meg a megrendelői jóváhagyásokat, ám ezzel párhuzamosan már megindultak a látványosabb munkák is.
Az első ütem során elkészült egy 132 kV-os vezeték kiváltása a balatonszentgyörgyi csomópont környezetében. A településen a vasúti átjáróhoz kapcsolódóan megépült egy üzemi út, amely egyben ideiglenes kerülő a Budapest–Nagykanizsa és Balatonszentgyörgy–Tapolca–Ukk vasútvonal felett átívelő felüljáró építéséhez. A beruházás legnagyobb felüljárója az M76 autóutat vezeti át a vasútvonal, a 76-os számú főút és egy kerékpárút felett. Jelenleg a cölöpösszefogó gerendák zsaluzása, vasalása, betonozása, a gerendák visszatöltése és a hídgerendák beemelése zajlik. Az első ütem 5,65 kilométeres szakasza már 2020 nyarára elkészülhet.
A második ütem valójában egy leágazás a 76-os útból, amely a közeljövőben kiépül Zalaegerszeg térségéig, pontosan Misefa községig, onnan ugyanis az észak–déli vonalvezetésű M9-es autópálya közelíti meg a zalai megyeközpontot. Természetesen csak megközelíti, hiszen a várost magát elkerüli az út. A jelenleg kivitelezés alatt álló két szakasz befejezési határideje 2022 eleje. A munkákkal párhuzamosan már 2020 negyedik negyedévében elindulhatnak a munkák az M76 Misefáig tartó, valamint az M9 autóút Vasvár–Zalaegerszeg közötti szakaszon is.
Nem mellékesen a Balatonszentgyörgy–Fenékpuszta alig három kilométeres szakasznak külön jelentőséget ad, hogy gyorsforgalmi elérést biztosít Keszthelynek és Hévíznek, valamint a körzet településeinek. Ennek azért van jelentősége, mert a Balaton északi partját gyorsforgalmi úton mind a mai napig nem lehet közvetlenül elérni. A fenékpusztai csatlakozással a tó nyugati medencéje, benne a térségi központ Keszthely és a télen-nyáron jelentős idegenforgalmat vonzó Hévíz könnyebb megközelítést biztosít az autóval utazók számára.
Hasonló célú munkálatok zajlanak a Balaton keleti csücskénél is. Az M7-esről az északi part, Almádi és Füred felé továbbutazó autósok a 71-es úton térhetnek le a sztrádáról, ám a nyári csúcsidőszakokban itt jelentősen feltorlódik a forgalom. Az északi part főútjának ugyan 2008-ra megépült egy rövidebb, 17 kilométeres elkerülője, amely Akarattyát, Kenesét és Fűzfőt tehermentesíti, de a 710-est nem kötötték be a sztrádába.
Ezt pótolja az a fejlesztés, amelynek során új csomópontot építenek az M7-esen, amely egy rövid, alig két kilométeres útszakasszal eléri a 710-es elkerülőt. A csomópont másik fontos funkciója, hogy ott válik majd el az M7-estől az M8-as keleti szakasza, hogy Dunaújváros érintésével Kecskemétig, az M5-ösig vezesse a forgalmat.
Szlovákia és Magyarország segíti ki leginkább Ukrajnát.
Az átrepülő forgalom hat százalékkal nőtt.
Magosz és NAK: felháborító, hogy a Tisza Párt ellene szavazott annak, hogy a magyar gazdák ingyenesen öntözővízhez jussanak.
A keretet 48 milliárdról 130 milliárd forintra emelte a kormány.
Szétrágja az autót a nyest? Így védekezzünk!
Váratlan helyről kapta meg a kegyelemdöfést Aranyosi Péter, Kormos Anett volt a tettes
Mihályfi Luca pocakját megvillantva jelentették be Hegyes Berciék a csodálatos örömhírt
Hiába minden, nem ússza meg a német autóipar: már az egyik legnagyobb beszállító is megkezdi a tömeges kirúgásokat
Böde Daniéknak megint nem sikerült, még pont jókor jött a pofon
Eldőlt az első dominó: döntő változást indított el az Európai Unióban Orbán
Most a messiásról áradozik
Csányi Sándor: Az 5/1-es szabály a klubok és a magyar futball érdekét szolgálja
Djokovics csodabogyója segített, veszedelmes rivális vár rá Wimbledonban
Itt a bejelentés az orosz-ukrán háború végéről
Baloldali megmondóember állt ki a Csík zenekar énekesnője mellett + videó
Zalatnay Sarolta könyörtelenül leleplezte Koncz Zsuzsa féltve őrzött titkát
Szlovákia és Magyarország segíti ki leginkább Ukrajnát.
Az átrepülő forgalom hat százalékkal nőtt.
Magosz és NAK: felháborító, hogy a Tisza Párt ellene szavazott annak, hogy a magyar gazdák ingyenesen öntözővízhez jussanak.
A keretet 48 milliárdról 130 milliárd forintra emelte a kormány.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.