Magyar-orosz paktum a hazai vasút fejlesztéséért

Megállapodás született október végén a közlekedésért felelős magyar és orosz tárcák között a hazai vasút versenyképessége javításának szándékáról.

2019. 11. 21. 7:34
Korszerűsítéssel javítanák a versenyképességet Fotó: Kurucz Árpád
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megállapodás született október végén a közlekedésért felelős magyar és orosz tárcák között a hazai vasút versenyképessége javításának szándékáról. A magyar részről Palkovics ­László ­innovációs és technológiai miniszter által aláírt nyilatkozat szerint a két ország vasútvállalatai együtt mérik fel, hogy miként tudnak együttműködni a magyarországi vasúti hálózat és szállítási lehetőségek jobb kihasználása érdekében.

A felek megvizsgálják egy közös vállalat létrehozásának a lehetőségét is, amelynek célja, hogy a keletről érkező áruk minél hatékonyabban, Magyarországon keresztül érjék el Nyugat-Európát.

Korszerűsítéssel javítanák a versenyképességet
Fotó: Kurucz Árpád

A lapunk birtokába került megállapodás szerint a két ország együttműködik a vasúti közlekedés korszerűsítésében, digitalizációjában, a kiberbiztonság megteremtésében is. Emellett külön figyelmet fordítanak az önvezető vasúti járművek fejlesztésére, az orosz szakemberek tapasztalataira támaszkodva megvizsgálják egy önvezető járművek tesztelésére is alkalmas, kísérleti vasúti tesztpálya építésének lehetőségét Magyarországon.

Önvezető vasúti járművek tesztelésére alkalmas próbapálya ma még nincs Közép-Európában, de tervek vannak a megvalósítására. Néhány hete hozták nyilvánosságra, hogy a vasúti biztosítóberendezéseket és más vasútbiztonsági termékeket gyártó AŽD Praha önvezető vasúti járművek tesztelésére alkalmas pályát szeretne kialakítani a három évvel ezelőtt megvásárolt Kopidlno–Dolní Bousov vasútvonalon, Közép-Csehországban – tette közzé az Indóház közlekedési szakportál.

Az AŽD Praha 2016-ban vette meg a vasúti infrastruktúra kezelőjétől a Čížkovice–Obrnice vasútvonallal együtt 10,7 millió koronáért (ma körülbelül 140 millió forint). A Kopidlno–Dolní Bousov vasútvonal hossza 22,3 kilométer, 2016 óta csak turisztikai különvonatok közlekednek rajta.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.