Országos kampány indult a leszbikusbárok megmentésére az USA-ban

Mobilapplikáció irányítja a fekete bőrű homoszexuálisokat a biztonságos helyekre Amerikában; a jobboldali Olasz Testvérek párt megelőzte a baloldali Demokrata Pártot. A The New York Times stílusmagazinja a férfisminket elhozó korszakváltást méltatja; az USA-ban országos kampány indult a leszbikusbárok megmentésére.

Forrás: Mediaworks2021. 05. 18. 18:32
Forrás: flickr
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mobilapplikáció indul a fekete bőrű LMBTQ-embereknek a biztonságos helyekről

David Johns, az amerikai Feketék Igazsága Nemzeti Koalíciójának a vezérigazgatója szerint a fekete LMBTQ-embereknek folyamatosan aggódniuk kell amiatt, hogy hol éri őket homofób támadás vagy látens gyűlölet.

Johns ezért létrehozta a Lavender Bookot, azt a webalapú applikációt, amely a fekete transzneműeket és homoszexuálisokat biztonságos helyekre kalauzolja el, például nemsemleges nyilvános vécékhez vagy olyan kereskedelmi szolgáltatókhoz, ahol kizárólag fekete vagy transznemű tulajdonos várja őket. Johns elmondta, hogy 2021-ben eddig 24 transznemű embert gyilkoltak meg az USA-ban.

Forrás: Nbcnews.com

A jobboldali Olasz Testvérek párt megelőzte a baloldali Demokrata Pártot

A népszerűségi mutatók hónapok óta egyértelműen jelzik Giorgia Meloni töretlen szárnyalását. Az Olasz Testvérek ezzel a második legerősebb politikai csoporttá küzdötte fel magát. A legfrissebb eredmények szerint az Olasz Testvérek 19,5 százalékos népszerűségnek örvend, míg a baloldali Demokrata Párt 19,2 százalékra esett vissza. Az ország első számú politikai csoportja továbbra is a Matteo Salvini vezette Liga, mely az állampolgárok 21 százalékának a bizalmát tudhatja magáénak. Az Öt Csillag Mozgalom 16,8 százalék, a Hajrá, Olaszország hét százalék, a kisebb baloldali pártok pedig két százalék körül mozognak.

Forrás: Ilmessaggero.it

A The New York Times a férfisminket elhozó korszakváltást méltatja

A T, azaz a The New York Times közismert stílusmagazinja hosszú, terjengős véleménycikkben idézi fel azokat a régmúlt időket, amikor a nemi identitászavarban (gender dysphoria) szenvedő férfiak és/vagy a homoszexuális és transzszexuális férfiak még nem sminkelték magukat kedvük szerint, mert ekkor a sminkelés még csak a nők kiváltsága volt.

A történeti áttekintésből kiderül, hogy az LMBTQ-közösséghez tartozó és férfitestbe született emberek sminkelési gyakorlatát és az ehhez kapcsolódó stigma eltűnését a 2000-es évek hozták meg, amikor a sminkelés az LMBTQ-társadalomnak az önmegvalósítás és az identitás nyílt vállalásának a szimbólumává is vált az ellenséges társadalmi környezetben.

Az eredeti teljes cikk IDE kattintva érhető el.

Források: Nytimes.com és Milano.corriere.it

Az USA-ban országos kampány indult a leszbikusbárok megmentésére

New York City egyik kultikus kávézójának, a leszbikusok és homoszexuálisok kedvelt találkozóhelyének, a Cubby Hole-nak (Búvóhely) a tulajdonosa országos kampányt indított az Amerikai Egyesült Államokban eltűnő leszbikusbárok megmentésére.

Míg 1980-ban az USA-ban több mint kétszáz leszbikusbár működött, mára a számuk tizenötre csökkent. A bárok eltűnését a tulajdonosok részben a technika fejlődésével magyarázzák (a leszbikus közösség már az interneten is tud ismerkedni), valamint a koronavírus-járvány is megnehezítette a helyzetüket.

Az aktivisták dokumentumfilmet is készítettek a hatvanezer amerikai bár között még utolsóként túlélő, 15 leszbikusbárról, amelyek a film készítői szerint az amerikai leszbikus társadalom utolsó közösségi találkozóhelyei.

Forrás: Nbcnews.com

A borítóképen a Cubby Hole Bar New Yorkban Fotó: Flickr.com

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.