„A rasszizmus a fehér emberektől származik, és velük öröklődik tovább” – mondta Jessica Bridges spanyoltanár az Egyesült Államokban. A tanárnő sajnálatát fejezte ki amiatt, hogy a tanulóinak korábban spanyolul kellett tanulni tőle, egy fehér nőtől, és hozzátette, „bárcsak visszamehetnék és elmondhatnám a diákjaimnak, hogy ne tanuljanak nyelveket egy fehér nőtől. Azt mondanám nekik, hogy álljanak a sarkukra. A fehéreknek nincs igaza.”
„Le kell bontani az érzelmeinket, és el kell ismernünk a fehérségünket és az azzal járó fehér kiváltságainkat a megbánás jegyében” – mondta Bridges.A spanyoltanár korábban részt vett egy kétnapos virtuális konferencián, aminek a témái a nemi, faji és közösségi konfliktusok voltak.„A konferencián beszéltünk a fehér erkölcsről. Rendszeresen számon kérem magamon azt, hogy továbbra is küzdök-e a fehér felsőbbrendűségemmel szemben. A fehér felsőbbrendűséget először az emberben kell leépíteni, ami azt jelenti, hogy nem fogok spanyolul tanítani.”
Bridges, az Oklahoma Állami Egyetem Művészeti és Tudományi Főiskolájának a doktorjelöltje doktori disszertációját A fehér nők bűnrészessége a fehér felsőbbrendűségben című témában írta. Ebben arról is értekezett, hogy mit kell megtenniük a fehér nőknek ahhoz, hogy kezeljék a felsőbbrendűségüket. Bridgest állítása szerint a járvány ösztönözte arra, hogy ezen témából írja a disszertációját.
Bridges munkája állítása szerint arról szólt, hogy megvizsgálja fehérségét, bűnrészességét és aktivizmusát. Azt mondta, hogy tanárként az Egyesült Államokban egy olyan rendszerbe került, amelyet egyes tudósok a társadalmi igazságtalanságok melegágyaként azonosítottak.
Bridges a mesterképzésen tanult a marxizmusról, és ennek hatására antirasszista aktivistaként kezdett magára tekinteni.
A marxizmus tanulása közben jött rá, hogy ő a gyarmatosító múltat támogatja azzal, hogy spanyolul tanít, ami hányingert váltott ki belőle.
Bűnösnek érezte magát azért, mert spanyolul tanított, és mert fehér nőként akarata ellenére egy hatalmi struktúrát is tanított a gyerekeknek, amivel fenntartotta a fehér felsőbbrendűséget.
Később az általa tanított diákokat megkérdezte, hogy használják-e a hispanic szót a spanyolok azonosítására. Amikor a diákok igennel feleltek, elmondta neki, hogy ez egy gyarmatosító kifejezés, amit nem szabad használniuk, mert nem Spanyolországból származnak
– derül ki a közleményből.
„Középiskolások voltak, és nem voltak biztosak abban, hogy mit kezdjek a szavaimmal, amivel próbáltam nekik elmagyarázni a problémát a spanyoltanulással. Aztán abbahagytam a spanyol nyelv oktatását” – jelentette ki.